Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα

Skoda Superb 1.6 TDI: Το κυρίαρχο μέγεθος

Skoda Superb 1.6 TDI: Το κυρίαρχο μέγεθος
Το Superb στην τρίτη, κατά σειρά γενιά του, έχει αποκτήσει έναν σαφή σχεδιαστικό προσανατολισμό. Οι "καθαρές" γραμμές του αμαξώματος δημιουργούν ένα εκλεπτυσμένο και δυναμικό ταυτόχρονα προφίλ, κρύβοντας τις πραγματικές διαστάσεις του. Αφετηρία για την έκδοση diesel των 1,6 λίτρων αποτελούν τα 25.900 ευρώ  
8 φωτογραφίες
Αν υπάρχει κάτι που μπορεί να συνδέσει τις δύο προγενέστερες γενιές του Skoda Superb με τη σημερινή, πέρα από την κοινή καταγωγή και τον τίτλο του κορυφαίου στην γκάμα της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι οι πληθωρικές προδιαγραφές μιας μπερλίνας που διαχρονικά πρόσφερε περισσότερα από εκείνα που μπορούσε κανείς να αποκτήσει αλλού καταβάλλοντας το ίδιο τίμημα.

Δεν είναι, όμως, μόνο το περίφημο «value for money» ή οι επιβλητικές διαστάσεις τα μοναδικά χαρακτηριστικά που επιτρέπουν στο σημερινό Skoda Superb να ξεχωρίζει. Δέκα πέντε χρόνια μετά το ξεκίνημα της εμπορικής πορείας του και έχοντας καταγράψει ήδη περισσότερες από 700.000 πωλήσεις στο ενεργητικό του, το Superb επιστρέφει θέτοντας νέα ποιοτικά και τεχνολογικά στάνταρ στην γκάμα της Skoda.

Κάποιοι ίσως μείνουν στο γεγονός ότι η τρίτη γενιά του αυτοκινήτου έχει αυξήσει ακόμα περισσότερο τα μεγέθη της, δημιουργώντας την απαραίτητη απόσταση τόσο από την Octavia όσο και από τους βασικούς ανταγωνιστές της.

Παρατηρώντας, ωστόσο, τις εξωτερικές επιφάνειες του αυτοκινήτου, μπορείς να δηλώσεις με απόλυτη σιγουριά πως το μεγαλύτερο «κέρδος» για το Superb δεν αποτελεί η προσθήκη των 2,8 εκατοστών στο συνολικό μήκος του, αλλά το γεγονός ότι η τσεχική μπερλίνα άφησε οριστικά πίσω της τη σχεδιαστική αμηχανία που τη χαρακτήριζε στο πρόσφατο παρελθόν.

Ο σχεδιαστικός προσανατολισμός του αυτοκινήτου είναι πλέον σαφής και ως εκ τούτου διακριτός. Τα γεωμετρικά σχήματα είναι εκείνα που κυριαρχούν σε όλο το μήκος και το πλάτος του αμαξώματος, δημιουργώντας ένα απέριττο και την ίδια στιγμή δυναμικό σύνολο που καταφέρνει να «κρύψει» τις πραγματικές διαστάσεις του.

Καθοριστική στη διαμόρφωση της σύγχρονης και ελκυστικής εικόνας είναι η συμβολή των φωτιστικών σωμάτων, πόσο μάλλον όταν μιλάμε για τους προβολείς Xenon με τα ενσωματωμένα σε αυτούς φώτα ημέρας τεχνολογίας LED.

Αντιστοίχως, στον θάλαμο επιβατών την προσοχή σου κερδίζει η ποιότητα των επιμέρους χαρακτηριστικών, μιας και η διαφορά που προκύπτει από τη σημερινή εκδοχή της Octavia είναι κάτι παραπάνω από αισθητή.

Και σε επίπεδο εξοπλισμού, ωστόσο, το Superb γίνεται το πρώτο μοντέλο της Skoda που επί της ουσίας… εξαντλεί τα τεχνικά μέσα του σήμερα, ενσωματώνοντας –έστω και προαιρετικά- προηγμένες εφαρμογές άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας.

Η κεντρικά τοποθετημένη έγχρωμη οθόνη αφής μεγέθους 8 ιντσών αποτελεί μια ξεκάθαρη ένδειξη πως η ναυαρχίδα της Skoda ακολουθεί κατά πόδας τις εξελίξεις της εποχής της.

Πολυτιμότερος είναι χωρίς αμφιβολία ο ρόλος του συστήματος αυτόνομης πέδησης, από τη στιγμή μάλιστα που το συγκεκριμένο στοιχείο εξοπλισμού συνοδεύει όλες, ανεξαιρέτως, τις εκδόσεις που προορίζονται για τις αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Όλα γύρω σου δείχνουν ικανά να προσφέρουν τη μέγιστη δυνατή άνεση και ασφάλεια. Από την ιδιαίτερα αποτελεσματική ηχομόνωση και τα ανασχεδιασμένα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού μέχρι τους σχεδόν ανεξάντλητους χώρους για επιβάτες και αποσκευές.

Η αύξηση των 8 εκατοστών που παρουσιάζει, σε σχέση με το παρελθόν, το μήκος του μεταξονίου δεν θα μπορούσε να αφήσει… ανεπηρέαστο τον θάλαμο επιβατών και ειδικότερα την πίσω σειρά καθισμάτων.

Εκεί, ο χώρος για τα κάτω άκρα των επιβατών είναι σχεδόν ο διπλάσιος σε σχέση με την αμέσως επόμενη πρόταση που θα μπορούσε να θεωρηθεί ανταγωνιστική του Superb. Άλλωστε, σε επίπεδα… ρεκόρ έχει φτάσει και το διαμέρισμα αποσκευών, ξεκινώντας πλέον από τα 625 λίτρα.

Το συμπέρασμα πως οι ομολογουμένως θεαματικές διαστάσεις του αμαξώματος -το μήκος ξεπερνά τα 4,86 μέτρα- υπερβαίνουν τις δυνατότητες του μικρότερου σε ισχύ και απόδοση κινητήρα της σημερινής γκάμας του Superb, φαντάζει απολύτως λογικό.

Στην πράξη, βέβαια, ο γνωστός TDI κινητήρας των 1,6 λίτρων τα καταφέρνει περίφημα, αξιοποιώντας τόσο τη δυναμική που μπορεί να κρύβουν οι 120 ίπποι και τα 250 Nm ροπής όσο και το χαμηλότερο -έως και 75 κιλά- βάρος του συνόλου.

Μετά την Octavia, το Superb γίνεται η δεύτερη πρόταση της Skoda που βασίζεται στην πολυδιαφημισμένη πλατφόρμα MQB, καρπώνοντας τα οφέλη που προκύπτουν από αυτήν.

Ο περιορισμός του βάρους σε συνδυασμό με την ενίσχυση της ακαμψίας του πλαισίου είναι τα σημαντικότερα από αυτά, καθώς οδηγούν στη βελτίωση τόσο της αποδοτικότητας όσο και των δυναμικών χαρακτηριστικών του συνόλου.

Με γόνατα McPherson στον μπροστινό άξονα και πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω, το νέο Superb ανταποκρίνεται με απόλυτη επιτυχία στις ειδικές απαιτήσεις της ελληνικής ασφάλτου.

Προτεραιότητα και σε αυτό το επίπεδο αποτελεί η άνεση, κάτι που αντιλαμβάνεσαι τόσο από τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της κύλισης όσο και από την παλινδρομική κίνηση που εμφανίζει το αμάξωμα, όταν η ανάρτηση κλιθεί να διαχειριστεί κακοτεχνίες του οδοστρώματος σε υψηλές ταχύτητες.

Επιστρέφοντας στον TDI κινητήρα των 1,6 λίτρων, ο μικρός -τηρουμένων των αναλογιών- κυβισμός του δικαιολογεί απολύτως την υστέρηση που παρουσιάζει κάτω από τις 1.500 σ.α.λ., η ένταση της οποίας στις περισσότερες των περιπτώσεων της επιτρέπει να περνά σχεδόν απαρατήρητη.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι για να πάρεις το 100% των δυνατοτήτων του συγκεκριμένου κινητήρα θα πρέπει να τον διατηρήσεις εντός του «στενού» εύρους βέλτιστης λειτουργίας του καταφεύγοντας συχνά-πυκνά στον επιλογέα του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων.

Αντιθέτως, με σχετική ευκολία μπορείς να κινηθείς οικονομικά ακόμα και σε συνθήκες που δεν θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ευνοϊκές. Το σύστημα start&stop λειτουργεί υποδειγματικά, προλαμβάνοντας πολλές φορές την πλήρη ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, κάτι που σε συνδυασμό με την αραιή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων είναι αρκετό ώστε να οδηγήσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Ακόμα και μέσα στην πόλη, λοιπόν και παρά το μήκος των 4,86 μέτρων, το Superb έχει τον τρόπο να επιβιώνει επιστρέφοντας και με το παραπάνω τα 25.900 ευρώ που καλείσαι να καταβάλεις ώστε να αποκτήσεις την καλύτερη, με διαφορά, πρόταση της Skoda, στην πετρελαιοκίνητη έκδοση των 1,6 λίτρων.
Περισσότερες Δοκιμές
Αγορά

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΣΥΝΟΛΟ 2017 — 76.174
Οκτώβριος 2017 — 6.306

Οι δέκα πρώτες εταιρείες σε πωλήσεις και το μερίδιό τους στην ελληνική αγορά

Εταιρεία Πωλήσεις %
TOYOTA 8646 11,4%
NISSAN 6356 8,3%
VOLKSWAGEN 6052 7,9%
OPEL 5938 7,8%
PEUGEOT 5887 7,7%
FIAT 5658 7,4%
SUZUKI 4851 6,4%
HYUNDAI 3608 4,7%
CITROEN 3571 4,7%
MERCEDES-BENZ 3327 4,4%

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ
Ιανουάριος - Οκτώβριος 2017
12.149.391

Publish read?
Yes
No