Porsche Macan 2.0 PDK: Δύο ημέρες μόνο

Porsche Macan 2.0 PDK: Δύο ημέρες μόνο
Με τον κατάλληλο προαιρετικό εξοπλισμό πολύ δύσκολα θα καταφέρεις να διακρίνεις πως η συγκεκριμένη Macan κρύβει πίσω από τις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματός της έναν δίλιτρο κινητήρα βενζίνης και όχι ένα εξακύλινδρο σύνολο. Η προσιτή, τηρουμένων των αναλογιών, τιμή των 73.500 ευρώ συμπεριλαμβάνει το σύστημα τετρακίνησης και το ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων  
2 φωτογραφίες
Η συζήτηση για το αν ένα SUV δικαιούται να φέρει το έμβλημα της Porsche «άνοιξε» στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας - τη στιγμή που οι γραμμές παραγωγής της γερμανικής φίρμας υποδέχονταν για πρώτη φορά την περίφημη Cayenne.

«Έκλεισε» και μάλιστα οριστικά μερικά χρόνια αργότερα, όταν το πρώτο όχημα ελευθέρου χρόνου στην ιστορία της Porsche χάριζε με την απρόσμενη εμπορική επιτυχία του, την επόμενη ημέρα σε έναν κατασκευαστή που ως τότε αναζητούσε αγωνιωδώς έναν νέο πυλώνα ανάπτυξης της γκάμας του.

Η απόφαση για την παραγωγή ενός ακόμα SUV, μικρότερου σε μέγεθος και πιο «προσιτού» δεν ξάφνιασε κανέναν. Ούτε και αμφισβητήθηκε από κανέναν, βλέποντας τους V6 κινητήρες βενζίνης και diesel να στέκονται αντάξιοι των υψηλών προσδοκιών.

Ανεξαρτήτως έκδοσης και ισχύος, η εξακύλινδρη Macan είχε τον τρόπο να σε πείσει πως πρόκειται για μια αυθεντική Porsche. Για κάτι πολύ διαφορετικό και ενδεχομένως ανώτερο από τα «μαζικής παραγωγής» premium SUV που τα τελευταία χρόνια έχουν κατακλύσει την ευρωπαϊκή αγορά.

Η ίδια ακριβώς αίσθηση σε συντροφεύει και στο αριστερό κάθισμα της ταπεινότερης, στα χαρτιά τουλάχιστον, Macan. Η ανεπιτήδευτη πολυτέλεια που αποπνέουν οι επιφάνειες του εσωτερικού, η φροντίδα που έχει δεχθεί μέχρι και ο τελευταίος διακόπτης, οι απεριόριστες εξοπλιστικές επιλογές και οι γνώριμες στους μυημένους σχεδιαστικές ιδιαιτερότητες δεν αφήνουν το περιθώριο αμφισβήτησης.

Αν λείπει κάτι από τον θάλαμο επιβατών της Macan των 73.500 ευρώ αυτός είναι ο ήχος. Ο εθιστικός βρυχηθμός του V6 κινητήρα των 3,0 ή των 3,6 λίτρων τη θέση του οποίου έχει πάρει το φλύαρο ψιθύρισμα ενός δίλιτρου συνόλου.

Ενός συνόλου με τέσσερις παρατεταγμένους σε σειρά κυλίνδρους, χωρητικότητα 1.958 κ.εκ. και απόδοση που με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων φτάνει τους 252 ίππους.

Οι τελευταίοι, όπως άλλωστε και τα 370 Nm μέγιστης ροπής καταλήγουν μέσω του ημι-αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη -γνωστού και ως PDK- αλλά και του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη στους τέσσερις τροχούς.

Τα νούμερα των επιδόσεων διαψεύδουν αυτό που εισπράττεις εξαντλώντας τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ. Σύμφωνα με την Porsche, η διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση ολοκληρώνεται σε 6,7 δευτερόλεπτα, τιμή αν μη τι άλλο εντυπωσιακή λαμβάνοντας υπόψη τον περιορισμένο κυβισμό του τετρακύλινδρου κινητήρα αλλά και το βάρος των 1.770 κιλών.

Σε ευθεία γραμμή, πάντως, μπορείς ακόμα και να… αναρωτηθείς για την καταγωγή της «μικρότερης» του αναμενομένου Macan. Με τους κατευθυντήριους τροχούς υπό γωνία τα πάντα μπαίνουν στη σωστή τους σειρά.

Η αερανάρτηση σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ «εκμηδενίζουν» την απόσταση που σε χωρίζει από το έδαφος, οι τροχοί των 20 ιντσών επεκτείνουν τα ούτως ή άλλως ανεξάντλητα όρια πρόσφυσης και το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει ακρίβεια και αμεσότητα επιπέδου… Cayman.

Οι λύσεις προκύπτουν αβίαστα, συνήθως χωρίς την παρέμβαση των ψυχρόαιμων «ηλεκτρονικών» που παρεμπιπτόντως απενεργοποιούνται πλήρως αφήνοντας, ως όφειλαν, την τύχη του αυτοκινήτου στα χέρια του οδηγού.

Το ίδιο εύκολα η "baby Cayenne" θα ακολουθήσει τον ράθυμο ρυθμό της πόλης, προσαρμόζοντας όχι μόνο τα χαρακτηριστικά απόσβεσης της ανάρτησης και λειτουργίας του εξαιρετικού  επτατάχυτου PDK αλλά και την απόκριση του δίλιτρου, υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα.

Αν και για μια Porsche οι περιορισμένες ενεργειακές απαιτήσεις δεν θα πρέπει να αποτελούν το ζητούμενο, κανείς δεν πρόκειται να γυρίσει την πλάτη στο γεγονός ότι σε ευνοϊκές συνθήκες ένα βενζινοκίνητο SUV υψηλών επιδόσεων έχει την ικανότητα να καλύπτει αποστάσεις καταναλώνοντας λιγότερα από 10 λίτρα/100 χιλιόμετρα.


Περισσότερες Δοκιμές
Αγορά

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΣΥΝΟΛΟ 2017 — 76.174
Οκτώβριος 2017 — 6.306

Οι δέκα πρώτες εταιρείες σε πωλήσεις και το μερίδιό τους στην ελληνική αγορά

Εταιρεία Πωλήσεις %
TOYOTA 8646 11,4%
NISSAN 6356 8,3%
VOLKSWAGEN 6052 7,9%
OPEL 5938 7,8%
PEUGEOT 5887 7,7%
FIAT 5658 7,4%
SUZUKI 4851 6,4%
HYUNDAI 3608 4,7%
CITROEN 3571 4,7%
MERCEDES-BENZ 3327 4,4%

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ
Ιανουάριος - Οκτώβριος 2017
12.149.391

Publish read?
Yes
No