Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120: Επανεκκίνηση

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120: Επανεκκίνηση
O σχεδιασμός των επιφανειών του αμαξώματος του νέου Peugeot 3008 δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο εξασφαλίζοντας το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του αυτοκινήτου απέναντι στους αναρίθμητους ανταγωνιστές του  
9 φωτογραφίες
Εν έτει 2008 η επιλογή της Peugeot να ακολουθήσει την πολιτική των ίσων αποστάσεων, δημιουργώντας μια πρόταση ικανή να ισορροπήσει ανάμεσα στις ιδιότητες-αναλογίες ενός κλασσικού MPV και στον περιπετειώδη χαρακτήρα ενός οχήματος ελευθέρου χρόνου, δεν οδήγησε στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Το 3008 δεν αποτέλεσε το ικανότερο πολυχρηστικό όχημα της ευρωπαϊκής αγοράς, ούτε και το πλέον θελτικό SUV που θα μπορούσε να καρπωθεί την εντυπωσιακή ανάπτυξη που γνώρισε η εν λόγω κατηγορία την τελευταία δεκαετία.

Σχεδόν εννέα χρόνια μετά, η γαλλική φίρμα αναδιατυπώνει τις αρχές που διέπουν το μοναδικό SUV της σημερινής γκάμα της, φροντίζοντας παράλληλα να κόψει κάθε γέφυρα με το πρόσφατο παρελθόν του.

Άλλωστε, κρίνοντας από τον φουτουριστικό σχεδιασμό της δεύτερης κατά σειρά γενιάς του 3008, το μέλλον είναι το μοναδικό πράγμα που πρόκειται να σε απασχολήσει. Ένα μέλλον που καταργεί τα σχεδιαστικά στερεότυπα, αναδεικνύοντας στοιχεία που μέχρι σήμερα έλλειπαν από τις μικρομεσαίου μεγέθους τετράτροχες προτάσεις της γαλλικής φίρμας.

Το μπροστινό τμήμα του 3008 ενδεχομένως να θυμίσει σε κάποιους το μικρότερων διαστάσεων 2008, οι όποιες ομοιότητες ωστόσο μπορεί να εντοπίσει κανείς στην κεντρική εισαγωγή αέρα δεν φαντάζουν αρκετές ώστε να αμφισβητήσουν την αυθεντικότητα του γαλλικού SUV.

Μάλιστα, η αντίθεση που δημιουργούν οι μαύρες γυαλιστερές επιφάνειες του πίσω τμήματος προσθέτουν περισσότερη «ένταση» σε ένα σύνολο που γνωρίζει πολύ καλά πώς να κρύβει το πραγματικό του μέγεθος.

Μιλώντας για διαστάσεις, το μήκος των 4,45 μέτρων χαρίζει στο νέο Peugeot 3008 τη δυνατότητα να υποστηρίξει τον διττό προσανατολισμό του. Πέρα από ένα σύγχρονο SUV, δεν παύει να αποτελεί μια πρόταση που αργά ή γρήγορα θα κληθεί να αντεπεξέλθει στα… οικογενειακά βάρη.

Τα 520 λίτρα του διαμερίσματος των αποσκευών αποτελούν μια εξαιρετική αρχή, ωστόσο, ο χώρος που αναλογεί στους πίσω επιβάτες δείχνει λιγότερο γενναιόδωρος.

Αρκετά στενή για τους περισσότερους σωματότυπους αποδεικνύεται και η θέση του οδηγού, καθώς η κεντρική κονσόλα στερεί πολύτιμο χώρο «απομονώνοντας» το αριστερό κάθισμα από την υπόλοιπη καμπίνα επιβατών

Αυτή είναι μία μόνο από τις ιδιαιτερότητες που κρύβει το περίφημο i-Cockpit, το οποίο στο 3008 επανεμφανίζεται στην πιο σύγχρονη-προηγμένη εκδοχή του. Ο πολυεπίπεδος σχεδιασμός του ταμπλό, το μικρότερο του συνηθισμένου βολάν, η θέση του ψηφιακού πίνακα οργάνων και της έγχρωμης οθόνης αφής των οκτώ ιντσών, η σειρά των διακοπτών που παραπέμπουν σε πλήκτρα πιάνου, διαμορφώνουν ένα εντυπωσιακό και συνάμα εργονομικό περιβάλλον.

Σίγουρα θα χρειαστεί χρόνος για να προσαρμόσεις αρκετές από τις επιμέρους λειτουργίες στα μέτρα σου και να κατακτήσεις τους απαραίτητους αυτοματισμούς, ωστόσο, η διαδικασία εξοικείωσης με τις ιδιαιτερότητες -σχεδιαστικές ή μη- που έχει να παρουσιάσει το εσωτερικό του 3008 είναι αν μη τι άλλο ευχάριστη.

Τη μάχη των εντυπώσεων κερδίζει και ο ευφάνταστος συνδυασμός διαφορετικών μεταξύ τους υλικών, παρά το γεγονός ότι σε αρκετά σημεία η συναρμογή τους δεν εμπνέει ιδιαίτερη σιγουριά για την αντοχή του συνόλου στον χρόνο.

Ερωτηματικά δημιουργεί και το γεγονός πως στο κορυφαίο εξοπλιστικό επίπεδο της έκδοσης diesel των 1,6 λίτρων και των 31.500 ευρώ δεν προσφέρονται τα απαραίτητα στις ημέρες συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως το Active City Brake.

Επιστρέφοντας σε πιο παραδοσιακούς τομείς και με δεδομένο ότι το 3008 αποτελεί τη δεύτερη πρόταση της Peugeot -μετά το 308- που βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2, η «εικόνα» του γαλλικού SUV θα μπορούσε να χαρακτηριστεί γνώριμη.

Ο περιορισμός του συνολικού βάρους κάνει το πάτημά του πιο ανάλαφρο και τη διαχείριση των κακοτεχνιών του οδοστρώματος αποτελεσματικότερη, χωρίς ωστόσο η ποιότητα κύλισης να αγγίζει τα επίπεδα του συμβατικότερου 308.

Στην προσπάθεια τους να αντισταθμίσουν την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και να περιορίσουν στο ελάχιστο τις κλίσεις του αμαξώματος, οι Γάλλοι τροποποίησαν τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων κάνοντας τις αντιδράσεις του πλαισίου ελαφρώς πιο νευρικές.

Το ιδανικό «ζύγισμα» φαίνεται πως διατηρεί, αντιθέτως, το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης χαρίζοντας αμεσότητα, ευελιξία και ακρίβεια στις κινήσεις του γαλλικού συνόλου.

Στην έκδοση diesel των 1,6 λίτρων δεν μπορείς να μιλήσεις για κορυφαίες επιδόσεις. Οι 120 ίπποι και τα 320 Nm ροπής κινούν με αξιοπρεπή ρυθμό το νέο Peugeot 3008 και μόνο σε πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις θα νιώσεις την παρουσία των 1.375 κιλών και την ανάγκη να καταφύγεις στον επιλογέα του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων.

Σαφέστερη ένδειξη του παραπανίσιου, σε σχέση με το 308 τουλάχιστον, βάρους είναι η κατανάλωση καυσίμου, η μέση τιμή της οποίας προσεγγίζει με μεγαλύτερη ευκολία την περιοχή των 8 λίτρων ανα 100 χιλιόμετρα.

Τις δικές του απαντήσεις καλείται να δώσει η δεύτερη γενιά του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης, γνωστού και ως Grip Control, η οποία προσφέρεται από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού και συνδυάζεται με μικτής χρήσης ελαστικά διαστάσεων 18 ιντσών, αναλαμβάνοντας να καλύψει το κενό που δημιουργεί η απουσία συστήματος τετρακίνησης και να κεφαλοποιήσει τα οφέλη που προκύπτουν από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος.

Η δυνατότητα επιλογής ενός εκ των πέντε προγραμμάτων λειτουργίας δεν μετατρέπουν αυτομάτως το γαλλικό SUV στο απόλυτο off-roader, ωστόσο, εξασφαλίζουν την κίνησή του σε επιφάνειες και διαδρομές μέσης δυσκολίας.

Το νέο Peugeot 3008 αποτελεί έναν ισχυρό αντίλογο για όλες τις προτάσεις που διαθέτουν ανάλογα οικονομοτεχνικά χαρακτηριστικά, ξεχωρίζοντας περισσότερο για τον φουτουριστικό σχεδιασμό του και λιγότερο για τις δυνατότητές του σε άσφαλτο και χώμα.
Περισσότερες Δοκιμές
Αγορά

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΣΥΝΟΛΟ 2017 — 76.174
Οκτώβριος 2017 — 6.306

Οι δέκα πρώτες εταιρείες σε πωλήσεις και το μερίδιό τους στην ελληνική αγορά

Εταιρεία Πωλήσεις %
TOYOTA 8646 11,4%
NISSAN 6356 8,3%
VOLKSWAGEN 6052 7,9%
OPEL 5938 7,8%
PEUGEOT 5887 7,7%
FIAT 5658 7,4%
SUZUKI 4851 6,4%
HYUNDAI 3608 4,7%
CITROEN 3571 4,7%
MERCEDES-BENZ 3327 4,4%

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ
Ιανουάριος - Οκτώβριος 2017
12.149.391

Publish read?
Yes
No