Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα

Volkswagen Tiguan 1.4 TSI 125 PS: O ιδανικός συνδυασμός

Volkswagen Tiguan 1.4 TSI 125 PS: O ιδανικός συνδυασμός
Η μικρότερη σε ισχύ και πιο προσιτή έκδοση βενζίνης του VW Tiguan ακολουθεί τις σχεδιαστικές και τις εξοπλιστικές συνήθειες των ικανότερων συνδυασμών που μπορεί κανείς να συναντήσει στην γκάμα του αυτοκινήτου, ικανοποιώντας ακόμα και εκείνους που δεν είναι διατεθειμένοι να μείνουν με όσα προσφέρει το βασικό επίπεδο εξοπλισμού των 27.300 ευρώ  
6 φωτογραφίες

Ο τίτλος του προσιτού σε ένα αυτοκίνητο που επιχειρεί με την ποιότητα των προδιαγραφών του να ξεχωρίσει από το πλήθος των προτάσεων που μπορεί να κανείς να συναντήσει στην ευρύτερη κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου ίσως να μην είναι ο καταλληλότερος, ωστόσο, πώς θα μπορούσες να χαρακτηρίσεις έναν συνδυασμό που παρά την «ταπεινότητά» των προδιαγραφών του διατηρεί ανέπαφες τις περισσότερες από τις περγαμηνές του;

Μπορεί, λοιπόν, το VW Tiguan των 1,4 λίτρων να μην είναι το ισχυρότερο του είδους του, μπορεί το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης, γνωστό και ως 4MOTION, να μην ανήκει στον κατάλογο του εξοπλισμού του, μπορεί το πεδίο δράσης του να περιορίζεται στην άσφαλτο, παρόλα αυτά το γερμανικό SUV παραμένει μια αξιόλογη επιλογή.

Μια επιλογή ικανή να ανταποκριθεί στις προκλήσεις τις καθημερινότητας και ως ένα βαθμό να δικαιολογήσει το επιπλέον κόστος που καλείται να καταβάλει κανείς ώστε να φτάσει από ένα τυπικό μικρομεσαίο hatchback στα επίπεδα ενός δικίνητου SUV.

Στα πρότυπα του Passat, το Tiguan δείχνει αν μη τι άλλο ικανό να αντιπαρατεθεί με τους premium «παίκτες» της κατηγορίας του διαθέτοντας τόσο την ποιότητα όσο και την τεχνολογία, έστω και αν η τελευταία «κρύβεται» στις περισσότερες των περιπτώσεων σε στοιχεία του προαιρετικού εξοπλισμού.

Στον… βασικό εξοπλισμό αντιθέτως ανήκουν οι γενναιόδωροι χώροι σε θάλαμο επιβατών και διαμέρισμα αποσκευών, με τον δεύτερο να ξεκινά από το εντυπωσιακό νούμερο των 420 λίτρων, το οποίο ωστόσο μειώνεται και μάλιστα σημαντικά αν αντί του κιτ επισκευής ελαστικών επιλέξει κανείς τη ρεζέρβα ανάγκης.

Με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς και συνολικό βάρος που δεν ξεπερνά τα 1.500 κιλά, ο TSI κινητήρας των 1,4 λίτρων, στη μικρότερη σε ισχύ εκδοχή του, φαντάζει ικανός να υποστηρίξει τον διττό προσανατολισμό του αυτοκινήτου.

Οι 125 ίπποι και τα 200 Nm ροπής χαρίζουν τις απαραίτητες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δευτερόλεπτα) την ίδια στιγμή που σε ευνοϊκές συνθήκες κίνησης, η κατανάλωση καυσίμου διατηρείται χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία κάτω από τα 7,0 λίτρα/100 χλμ.

Πέρα από τον αξιόμαχο κινητήρα βενζίνης, στο πλευρό του οδηγού στέκεται και το εξαιρετικό σε όλα σχεδόν τα επίπεδα πλαίσιο. Η γνωστή με την κωδική ονομασία πλατφόρμα «MQB» στην περίπτωση του Tiguan έρχεται με γόνατα McPherson στους μπροστινούς τροχούς και πολλαπλούς συνδέσμους στους πίσω, αποτελώντας ένα ακόμα εχέγγυο άνεσης και ασφάλειας.

Το ισορροπημένο προφίλ του αυτοκινήτου ενισχύεται περαιτέρω από το άμεσο και ακριβές σύστημα διεύθυνσης καθώς και από τον τρόπο με τον οποίο ο επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων υποδέχεται τις εντολές του οδηγού.

Ευέλικτο μέσα στην πόλη, εξαιρετικά ικανό στην άσφαλτο και με τις εκτός δρόμου δυνατότητες που εξασφαλίζει η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, το VW Tiguan δεν αφήνει ουσιαστικά περιθώρια κριτικής.

Μονόδρομος δείχνει να αποτελεί και η έκδοση που εφοδιάζεται με τον TSI κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,4 λίτρων και απόδοσης 125 ίππων, καθώς η αμέσως επόμενη, αντίστοιχου κυβισμού με την τεχνολογία της αδρανοποίησης κυλίνδρων και ισχύ 150 ίππων, τοποθετείται τιμολογιακά σε απόσταση 5.000 ευρώ, απευθυνόμενη σε ένα πολύ διαφορετικό κοινό.

Περισσότερες Δοκιμές
Publish read?
Yes
No