Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα

Mercedes-Benz S-Class 350 d: Aνώτερο είδος

Mercedes-Benz S-Class 350 d: Aνώτερο είδος
H ανανεωμένη S-Class απέκτησε ένα δυναμικότερο, σχεδιαστικά, προφίλ, διατηρώντας παρόλα αυτά εκείνα τα γνωρίσματα που την καθιστούν την κορυφαία πρόταση στην καρτηγορία των πολυτελών sedan. Στη βάση της γκάμας της τοποθετείται ο κινητήρας diesel χωρητικότητας 3,0 λίτρων και απόδοσης 286 ίππων  
10 φωτογραφίες
Είτε μας αρέσει είτε όχι, το αυτοκίνητο αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα τεχνικά επιτεύγματα της ανθρωπότητας. Εναν από τους μεγαλύτερους θριάμβους του ανθρώπινου είδους, η εξέλιξη του οποίου συμπορεύεται με την τεχνολογία που το ίδιο αναπτύσσει ώστε να υπερβεί τους όποιους φυσικούς περιορισμούς.

Σε αυτή τη σχεδόν παράλληλη και αδιάκοπη εξελικτική πορεία, ένα τετράτροχο με τις περγαμηνές της Mercedes-Benz S-Class δεν θα μπορούσε παρά να διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο.

Από το 1972 η S-Class αποτέλεσε το γόνιμο πεδίο εφαρμογής νέων και συχνά επαναστατικών τεχνολογιών. Την αφορμή ώστε η αυτοκίνηση, στο σύνολό της, να πραγματοποιήσει ένα θεαματικό άλμα αντί ενός ακόμη διστακτικού βήματος.

Σημείο αναφοράς σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας, δείγμα υψηλής αισθητικής και ανεπιτήδευτης πολυτέλειας, η ναυαρχίδα της Mercedes-Benz αναδείχθηκε πολύ σύντομα σε μέτρο σύγκρισης μιας εξαιρετικά κλειστής, και ως εκ τούτου απαιτητικής, «κοινωνίας» αυτοκινήτων.

Η ιστορία επαναλαμβάνεται

Οσο παράδοξο και αν ακούγεται αυτό, η σημερινή S-Class ελάχιστα διαφέρει από τους λιγότερο ή περισσότερο μακρινούς προγόνους της. Το αναμφίβολα επιβλητικό μέγεθος - στην έκδοση Long το μήκος υπερβαίνει τα 5,26 μέτρα - εξακολουθεί να δηλώνει χωρίς περιστροφές το φυσικό πλεονέκτημα, προτού το περίφημο «αστέρι» στο προσφάτως ανασχεδιασμένο ρύγχος το επιβεβαιώσει.

Αναμφίβολα η έκδοση του 2017 διαθέτει ένα δυναμικότερο και ενδεχομένως ελκυστικότερο προφίλ, ωστόσο γίνεται από την πρώτη στιγμή σαφές πως οι παρεμβάσεις στις επιφάνειες του αμαξώματος δεν αποσκοπούσαν στην υιοθέτηση ενός νέου σχεδιαστικού κώδικα.

Μάλιστα, αρκετές από αυτές πυροδοτήθηκαν από την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών, εξυπηρετώντας έναν πολύ συγκεκριμένο σκοπό. Το παράδειγμα των ενεργών προβολέων τεχνολογίας LED είναι ενδεικτικό, όχι όμως και το μοναδικό.

Σε κάθε περίπτωση οι χυτές και απέριττες γραμμές του πίσω τμήματος αποκαθιστούν τις ισορροπίες, αντισταθμίζοντας την υφέρπουσα επιθετικότητα που χαρακτηρίζει το νέο «πρόσωπο» της S-Class.

Η άνεση επαναπροσδιορίζεται

Κρίνοντας από το γεγονός ότι δύο ψηφιακά πάνελ υψηλής ευκρίνειας καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό, μπορείς κάλλιστα να ισχυριστείς πως η τεχνολογία ορίζει τις προτεραιότητες - και - στον θάλαμο επιβατών.
Η πραγματικότητα βέβαια είναι διαφορετική, καθώς χαμηλώνοντας το βλέμμα σου και προσπερνώντας ασυναίσθητα τους αναρίθμητους διακόπτες της κεντρικής κονσόλας, ο πρώτος λόγος περνά αυτομάτως στη σχεδόν εμμονική προσοχή που έχει δοθεί στη λεπτομέρεια.

Ο τρόπος με τον οποίο τα καθίσματα «αγκαλιάζουν» το σώμα και οι πλήρως παραμετροποιήσιμες λειτουργίες άνεσης που ενσωματώνουν, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός με το πλήθος των χρωματικών επιλογών που προσφέρει και το σύστημα κλιματισμού με την προσθήκη της λειτουργίας αρωματισμού του θαλάμου επιβατών, είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που σου χαρίζουν ένα... ανεξίτηλο αίσθημα ευεξίας.

Ισχυρό κίνητρο για να απολαύσεις τη φιλοξενία της S-Class μακριά από τη θέση του οδηγού αλλά και του συνοδηγού προσφέρουν με τη σειρά τους τα πίσω καθίσματα. Πέρα από τον ανεξάντλητο χώρο που εξασφαλίζει το επιμηκυμένο μεταξόνιο της έκδοσης Long, μια πολύ διαφορετική εμπειρία για τους πίσω επιβάτες υπόσχεται το προαιρετικά διαθέσιμο σύστημα ψυχαγωγίας με τις δύο ανεξάρτητες οθόνες.

Δυναμική που επιβάλλεται

Σύντομα το πλεονέκτημα επιστρέφει και πάλι στην μπροστινή σειρά καθισμάτων και ειδικότερα στα χέρια του οδηγού. Το αρχικό «μούδιασμα» που ενδεχομένως δημιουργούν οι διαστάσεις του αυτοκινήτου διαδέχεται η έκπληξη που προκαλεί η συμπεριφορά του στην άσφαλτο.

Τα μεγέθη του κινητήρα δεν είναι εκείνα που θα σε εντυπωσιάσουν. Το πετρελαιοκίνητο σύνολο με τους έξι κυλίνδρους χωρητικότητας 2.925 κ.εκ. αποτελεί τη «βασική» επιλογή, διαμορφώνοντας εκτός των άλλων τη μικρότερη σε ισχύ εκδοχή του αυτοκινήτου.

Το γεγονός αυτό βέβαια δεν εμποδίζει τους 286 ίππους και τα 600 Nm ροπής της S 350 d να αναδείξουν τη δυναμική τους και να κινήσουν με περισσή άνεση την βάρους δύο τόνων κατασκευή.

Τα νούμερα των επιδόσεων έρχονται απλώς να επιβεβαιώσουν την αίσθηση ότι η γερμανική μπερλίνα έχει τον τρόπο να αμφισβητεί τους νόμους της Φυσικής και να επιβάλλει, όταν και εφόσον της ζητηθεί, τους δικούς της κανόνες.

Με την καθοριστική συμβολή του αυτόματου κιβωτίου των εννέα σχέσεων αλλά και της αερανάρτησης που ακόμη και στις πλέον απαιτητικές συνθήκες γεμίζει με σιγουριά τις κινήσεις σου «κρύβοντας», ως άλλος ταχυδακτυλουργός, το πραγματικό μέγεθος ενός υπερ-πολυτελούς τετράτροχου.

Ενός αυτοκινήτου που εξακολουθεί να αφορά λίγους, αλλά να απευθύνεται σε πολλούς, σηματοδοτώντας τη διαρκή εξέλιξη του ανθρώπινου είδους μέσω των τεχνολογικών επιτευγμάτων του.
Περισσότερες Δοκιμές
Αγορά

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΣΥΝΟΛΟ 2017 — 76.174
Οκτώβριος 2017 — 6.306

Οι δέκα πρώτες εταιρείες σε πωλήσεις και το μερίδιό τους στην ελληνική αγορά

Εταιρεία Πωλήσεις %
TOYOTA 8646 11,4%
NISSAN 6356 8,3%
VOLKSWAGEN 6052 7,9%
OPEL 5938 7,8%
PEUGEOT 5887 7,7%
FIAT 5658 7,4%
SUZUKI 4851 6,4%
HYUNDAI 3608 4,7%
CITROEN 3571 4,7%
MERCEDES-BENZ 3327 4,4%

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ
Ιανουάριος - Οκτώβριος 2017
12.149.391

Publish read?
Yes
No