Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Citroen C4 1.6: Το καλύτερο C

Citroen C4 1.6: Το καλύτερο C

Η γαλλική εταιρία αντικαθιστά την ώριμη Xsara με ένα μοντέλο που δείχνει να διαθέτει όλα τα προσόντα για να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία του.

Νίκος Μαρινόπουλος

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό κάποιου όταν ακούει για την Citroen; Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία, μάλλον, θα αναπολήσουν το θρυλικό 2CV ή την επαναστατική DS. Οι νεαρότεροι, θα θυμηθούν το γρήγορο Saxο ή την αγωνιστική Xsara WRC.

































Ταυτότητα
Κινητήρας:
1.587 κ.εκ.
Ισχύς:
110 ίπποι/5.750σ.α.λ.
Ροπή:
147Nm/4.000σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα σε 10,6δλ
Τελ. ταχύτητα:
194χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
16.200 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
17.350 ευρώ

Συγκρίνοντας τα δεδομένα του χθες και του σήμερα διαπιστώνει κανείς πως η Citroen είναι μια εταιρία με μεγάλες φιλοδοξίες που τις δείχνει εμπράκτως. Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που παρουσιάστηκε το C3, το μοντέλο που ουσιαστικά συνέχισε την μετά-C5 περίοδο για την εταιρία, χωρίς βέβαια να ξεχνάμε το στιλάτο C2. Ωστόσο, το αυτοκίνητο που θα αντικαταστούσε την ώριμη πλέον Xsara ήταν μια ξεχωριστή υπόθεση για τους ιθύνοντες της Citroen για διάφορους λόγους. Και αυτοί δεν αφορούν μόνο την σχέση της έκδοσης παραγωγής με την συμμετοχή και τις διακρίσεις της γαλλικής εταιρίας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι· ακόμα και αν οι fun της αγωνιστικής ομάδας έχουν απογοητευθεί μετά την ανακοίνωση του ομίλου PSA πως θα αποχωρήσει από την διοργάνωση στο τέλος του 2005.



























Υπέρ
Σχεδίαση
Οδική συμπεριφορά
Τιμή πώλησης, εξοπλισμός
Κατά
Αίσθηση πεντάλ φρένων
Χαλαρός επιλογέας ταχυτήτων

Βλέπετε, σε μια περίοδο όπου η κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων εμπλουτίζεται συνεχώς με νέες αξιόλογες προτάσεις, η γαλλική εταιρία οφείλει να αποδείξει πως μπορεί να πρωταγωνιστήσει. Σίγουρα, η αντικατάσταση της ηλικιωμένης Xsara αποτέλεσε μια εύκολη υπόθεση αλλά τα πράγματα δυσκολεύουν όταν θέλεις να κόψεις τις πωλήσεις των ανταγωνιστών σου. Οι Γάλλοι σκέφτηκαν πως η σύγχρονη αισθητική ίσως είναι το κλειδί που θα ανοίξει την πόρτα προς την οδό της επιτυχίας για αυτούς στο segment C. Και για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο, φρόντισαν να καλύψουν τόσο τις νεανικές -με την coupe έκδοση- όσο και τις οικογενειακές -με την hatchback έκδοση- ανάγκες του αγοραστικού κοινού.

Πως όμως ένα μοντέλο, το οποίο ουσιαστικά βασίζεται στα μηχανικά μέρη ενός άλλου, θα μπορούσε να πείσει την αγορά πως η Citroen επιστρέφει στις πατροπαράδοτες αξίες του παρελθόντος; Οι …αρμόδιοι της Citroen δεν είχαν παρά να προβάλουν τις καινοτομίες του γαλλικού μικρομεσαίου οι οποίες σίγουρα θα προσέλκυαν το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης. Γνωρίζετε άλλωστε πολλά αυτοκίνητα στα οποία περιστρέφεται μόνο η στεφάνη του τιμονιού ή δονείται το κάθισμα του οδηγού όταν αυτός αλλάζει λωρίδα κυκλοφορίας, χωρίς να έχει ενεργοποιήσει τα φλας;

Στο εσωτερικό του C4 υπάρχουν διάφορα στοιχεία που σε πείθουν πως αυτό είναι -αισθητικά- ό,τι πιο σύγχρονο και πρωτότυπο έχει να επιδείξει, για την ώρα τουλάχιστον, ένα μικρομεσαίο μοντέλο. Καταρχήν, ανάλογης σχεδίασης τιμόνι δεν πρόκειται να συναντήσετε σε κανένα πρόσφατο μοντέλο παραγωγής.


Η ιδιαιτερότητά του αφορά στη στεφάνη του, η οποία είναι το μοναδικό μέρος που περιστρέφεται καθώς το κέντρο του τιμονιού παραμένει σταθερό. Στην επιφάνεια του, δεξιά και αριστερά, βρίσκονται τα χειριστήρια που ρυθμίζουν το cruise control, τη λειτουργία του ηχοσυστήματος, τον υπολογιστή ταξιδίου και την φωτεινότητα του πίνακα οργάνων.


Λίγο πιο πάνω, υπάρχει μια μικρή περιοχή για τις ενδείξεις των φλας και την κατάσταση του συστήματος φωτισμού, ενώ μερικά εκατοστά πίσω από το τιμόνι, στο ταμπλό, έχει τοποθετηθεί το ψηφιακό στροφόμετρο το οποίο κοκκινίζει μερικές εκατοντάδες στροφές πριν επέμβει ο κόφτης.


Στο C4 δεν θα συναντήσετε κανένα αναλογικό όργανο. Η ένδειξη του ταχύμετρου καθώς και διάφορες άλλες πληροφορίες, απεικονίζονται σε μια ευανάγνωστη οθόνη, στο μέσο του ταμπλό, της οποίας η φωτεινότητα αυτορυθμίζεται ανάλογα με τις εξωτερικές συνθήκες φωτισμού, χωρίς να δημιουργούνται αντανακλάσεις.


Αξίζει να σημειωθεί πως στην περιοχή που βρίσκεται το ηχοσύστημα υπάρχει ένας διακόπτης με την ένδειξη DARK. Πιέζοντας το πλήκτρο δύο φορές, όλες οι οθόνες -και αυτή του στροφόμετρου- απενεργοποιούνται ενώ το μοναδικό φωτεινό σημείο στο ταμπλό είναι η ένδειξη του ταχύμετρου. Η συγκεκριμένη δυνατότητα -που υπάρχει και στο μικρότερο C3- αποδεικνύεται ευχάριστη τις νυχτερινές ώρες για όσους τουλάχιστον δεν συνηθίζουν να κοιτούν συχνά το ταμπλό.


Η θέση οδήγησης είναι, γενικώς, καλή ενώ οι χώροι για τους επιβάτες δεν αφήνουν περιθώρια για παράπονα. Μπορεί να μην είναι μεγαλύτεροι από αυτούς που θα συναντήσετε σε ένα VW Golf αλλά σίγουρα θα βολευτείτε πιο άνετα από ότι σε ένα Renault Megane ή στο νέο Ford Focus.


Όλες οι πόρτες διαθέτουν πλευρικές θήκες ενώ οι εμπρός και μια επιπλέον μικρότερη στην οποία χωρά άνετα π.χ. ένα κινητό τηλέφωνο. Δίπλα στο χειρόφρενο υπάρχει υποδοχή για ένα ποτήρι ή αναψυκτικό ενώ ο αποθηκευτικός χώρος που βρίσκεται ανάμεσα στα καθίσματα οδηγού-συνοδηγού παίζει το ρόλο υποβραχιόνιου καθώς το πάνω μέρος του σύρεται εμπρός-πίσω. Ένσταση υπάρχει για το βάθος ορισμένων θηκών για μικροαντικείμενα, όπως π.χ. αυτής που βρίσκεται ανάμεσα στις δύο οθόνες της κεντρικής κονσόλας.

Σημείο αιχμής στο παρολίγο Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2005 είναι τα ηλεκτρονικά του συστήματα. Το πιο hi-tech από αυτά ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό και ανιχνεύει, μέσω υπέρυθρων ακτινών που εκπέμπουν έξι ζεύγη αισθητήρων, την διαγράμμιση του δρόμου και λειτουργεί σε ταχύτητες που ξεπερνούν τα 80χλμ/ώρα.

Όταν ο οδηγός προσπαθήσει να αλλάξει λωρίδα χωρίς νωρίτερα να έχει ενεργοποιήσει τα φλας, ένας ειδικός μηχανισμός δόνησης που βρίσκεται στο κάθισμα, υπενθυμίζει στον οδηγό πως θα πρέπει να ειδοποιήσει τους υπόλοιπους που ακολουθούν.



Η κορυφαία έκδοση εξοπλισμού του C4 διαθέτει έξυπνα φωτιστικά σώματα τύπου Xenon των οποίων η φωτεινή δέσμη στρέφεται ανάλογα με την θέση του τιμονιού, βελτιώνοντας έτσι σημαντικά την ορατότητα του οδηγού στις στροφές. Από τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου φυσικά δεν θα μπορούσαν να απουσιάσουν το σύστημα υποβοήθησης της στάθμευσης (αισθητήρες παρκαρίσματος), το σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών και το cruise control με περιοριστή ταχύτητας.



Σε ό,τι αφορά στα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου δεν υπάρχει κάτι το επαναστατικό αφού σχεδόν όλα -κινητήρας, κιβώτιο ταχυτήτων, ανάρτηση, φρένα- προέρχονται από την τεχνολογική δεξαμενή του ομίλου PSA και χρησιμοποιούνται και σε άλλα μοντέλα του όπως π.χ. το Peugeot 307.

Δεδομένου πως τα μηχανικά μέρη του C4 είναι δανεισμένα από το Peugeot 307, θα μπορούσε να υποθέσει κανείς πως η οδική συμπεριφορά των δύο αυτοκινήτων είναι παραπλήσια. Εν μέρει αυτό είναι αλήθεια. Ωστόσο, εύκολα γίνεται αντιληπτό πως οι άνθρωποι στην Citroen έδωσαν μεγαλύτερη προτεραιότητα στον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Το C4 είναι ένα από τα πιο άνετα μικρομεσαία αυτοκίνητα που μπορείτε να αποκτήσετε. Η σχετικά μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης προσφέρει ικανοποιητική απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος, φιλτράροντας το μεγαλύτερο μέρος των κραδασμών που φτάνουν στα σώματα των επιβατών. Μόνο στα δύσκολα σημεία, δηλαδή σε μεγάλες λακκούβες ή ψηλά σαμαράκια, η ανάρτηση -ειδικά η πίσω- αντιδρά κάπως ξερά αλλά όχι τόσο έντονα όσο στο μέτριο -σε άνεση- C3.

Ο τρόπος με τον οποίο το γαλλικό μοντέλο περνά από τις στροφές είναι ένα ακόμα σημείο που τοποθετείται στα υπέρ του αυτοκινήτου. Κοντά στο όριο η οδική του συμπεριφορά χαρακτηρίζεται από προοδευτικές αντιδράσεις, με ελαφρώς υποστροφικές τάσεις. Όσο, βέβαια, μας επέτρεψε να βγάλουμε τα συμπεράσματα μας το ESP το οποίο, ακόμα και στην θέση off, θα επέμβει για να επαναφέρει το C4 στην σωστή του πορεία.



Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης είναι ένα ακόμα σημείο που θα εκτιμήσετε στο C4 και εν μέρει οφείλεται στην προσοχή που έχει δοθεί στην ηχομόνωση του αυτοκινήτου. Ο ήχος του κινητήρα δεν ενοχλεί παρά μόνο όταν οι στροφές του ξεπεράσουν τις περίπου 4.000σ.α.λ. Στο συγκεκριμένο εύρος στροφών βρίσκεσαι αρκετά συχνά καθώς η κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων είναι αρκετά κοντή, γεγονός πάντως που ευννοεί τον τομέα των επιταχύνσεων εν κινήσει.

Ούτως ή άλλως πάντως το ελαστικό μοτέρ των 110 ίππων διαθέτει αποθέματα ισχύος που μπορεί να μην βάζουν φωτιά στην άσφαλτο αλλά κινούν πρόθυμα τα 1.200 κιλά του αυτοκινήτου. Μόνο στις υψηλές ταχύτητες και με πλήρες φορτίο ο οδηγός θα πρέπει να δείξει λίγη περισσότερη υπομονή ώστε το μοτέρ να αρπάξει και να φτάσει σε υψηλότερες στροφές όπου φαίνεται κάπως πιο ελαστικό.



Στο ταξίδι, το γαλλικό μοντέλο είναι πραγματικά ένα από τα πιο ξεκούραστα μικρομεσαία αυτοκίνητα. Στις υψηλές ταχύτητες σε εντυπωσιάζει με την σταθερότητα και την ησυχία που επικρατεί στο θάλαμο επιβατών, αν και ο θόρυβος του κινητήρα γίνεται αισθητός όταν κινείσαι με περίπου 140χλμ/ώρα, λόγω της προαναφερθείσης πυκνής κλιμάκωσης, ειδικά των δύο τελευταίων σχέσεων.



Το τιμόνι διαθέτει ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση και χαρακτηρίζεται από την βαριά -και κάπως λαστιχένια- αίσθησή του η οποία μεταβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων είναι κάπως χαλαρός αλλά όχι και ανακριβής στις θέσεις του. Στις γρήγορες αλλαγές πάντως ενδέχεται να σκαλώσει. Παρά την μέτρια αίσθηση του πεντάλ, τα φρένα είναι αποτελεσματικά σε απόδοση χωρίς το ABS να εμφανίζεται ευαίσθητο σε ολισθηρά οδοστρώματα.

Είτε το πιστεύετε είτε όχι, σχεδόν όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι καλοφτιαγμένα και δύσκολα θα βρεις ουσιαστικό ψεγάδι. Εύλογα, λοιπόν, το παιχνίδι μετατοπίζεται στο στιλ, την τεχνολογία και, σε τελική ανάλυση, στην τιμή πώλησης και στον εξοπλισμό τους καθώς δεν αρκούν μόνο οι εντυπώσεις. Όσο για τη Citroen, αυτή γνωρίζει πολύ καλά τους όρους του παιχνιδιού.

Αν σκεφτείς την εμφάνιση, τους χώρους, την πολύ καλή οδική συμπεριφορά και αυτά που περιλαμβάνονται στη λογική τιμή πώλησης στην οποία διατίθεται το C4, τότε τα υπόλοιπα είναι μάλλον ξεκάθαρα για τον υποψήφιο αγοραστή. Το μοντέλο της Citroen δεν υστερεί σχεδόν σε κανένα σημείο έναντι του ανταγωνισμούτου, και όταν συμβαίνει το αντίθετο οι διαφορές είναι γραμμένες με ψιλά γράμματα.

Το πεντάθυρο C4 διατίθεται στην ελληνική αγορά σε τρία επίπεδα εξοπλισμού. H τιμή του ξεκινά από τα 16.200 ευρώ, στην έκδοση SX, o εξοπλισμός της οποίας περιλαμβάνει έξι αερόσακους, ABS+EBD+Brake Assist, air condition, τιμόνι ρυθμιζόμενο σε ύψος και βάθος με ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση, cruise control και speed limiter, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος, πίσω διαιρούμενο κάθισμα, ράδιο CD με 6 ηχεία και χειριστήρια στο τιμόνι, προβολείς ομίχλης, αρωματικό χώρου και σιδερένιες ζάντες των 15 ιντσών.

Η αμέσως επόμενη έκδοση εξοπλισμού, η SX Pack, κοστίζει 17.350 ευρώ και στον εξοπλισμό της περιλαμβάνονται -επιπλέον της SX- αυτόματος κλιματισμός δύο ζωνών, κάθισμα οδηγού με ρύθμιση μέσης, δερμάτινο τιμόνι, αθερμικό παρμπρίζ και εσωτερικός καθρέφτης με αισθητήρα φωτεινότητας, αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες, αυτόματη λειτουργία προβολέων, το Easy pack με σύστημα διαμερισμού και δίχτυ στο χώρο αποσκευών, μπροστινό υποβραχιόνιο με θήκη για CD, θήκες στην πλάτη των μπροστινών καθισμάτων, συρτάρι κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού και πρίζα 12V.



Η ακριβότερη έκδοση Exclusive κοστίζει 19.300 ευρώ και στον εξοπλισμό της περιλαμβάνονται, επιπλέον της SX Pack, ηλεκτρικοί, θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ESP, ενεργά φώτα Xenon και σύστημα καθαρισμού των προβολέων, σύστημα ανίχνευσης της πίεσης των ελαστικών και αισθητήρες υποβοήθησης της στάθμευσης πίσω.

Συνοψίζοντας, έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί τα πράγματα -και δεν αναφερόμαστε μόνο στο segment C- προφανώς δεν αρκεί να είσαι ο πιο στιλάτος ή ο πιο σύγχρονος για να κερδίσεις την προτίμηση του αγοραστικού κοινού. Το χρηματικό ποσό που θα κληθεί κάποιος να καταβάλλει για να αποκτήσει ένα οποιοδήποτε αυτοκίνητο είναι αυτό που καθορίζει την τελική επιλογή. Και στη παρούσα φάση, το C4 φαίνεται να έχει τον πρώτο λόγο. Τουλάχιστον, μέχρι να φτάσει η δεύτερη γενιά του Ford Focus η οποία αναμένεται να εντείνει περισσότερο τον ανταγωνισμό στην κατηγορία.






































Κινητήρας
Κυβισμός1.587κ.εκ.
Κύλινδροι4 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι)110/5.750σ.α.λ.
Ροπή (Νm)147/4.000σ.α.λ.
ΘέσηΕμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλήΧυτοσίδηρος/αλουμίνιο
ΤροφοδοσίαΨεκασμός πολλαπλών σημείων
Διάμετρος x διαδρομή78,5×82,0
Βαλβίδες ανά κύλινδρο4
Εκκεντροφόροι2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)68,75





































Μετάδοση
ΚίνησηΕμπρός
ΚιβώτιοΜηχανικό πέντε σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα)3,417:1/7,2
1,810:1/13,6
1,281:1/19,2
0,975:1/25,4
0,767:1/32,1
Τελική σχέση διαφορικού 4,692 











Ανάρτηση
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική ράβδος














Φρένα
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΔίσκοι
ABSΝαι




















Τροχοί
Διαστάσεις6,0×16
ΥλικόΑλουμίνιο
Τύπος ελαστικώνMichelin Energy
Ελαστικά205/55
ΡεζέρβαΚανονικής διαμέτρου

















Σύστημα διεύθυνσης
ΤύποςΚρεμαγιέρα
ΥποβοήθησηΗλεκτροϋδραυλική
Στροφές τιμονιού2,9
Διάμετρος στροφής10,7 μέτρα





























Διαστάσεις
Μήκος4,260 μέτρα
Πλάτος1,773 μέτρα
Ύψος1,458 μέτρα
Μεταξόνιο2,608 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά)1.497/1.505
Χώρος αποσκευών352 λίτρα
Βάρος1.200 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο10,9




















Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη9,5
Εκτός5,7
Μέση7,1
Ρεζερβουάρ (λίτρα)60
Αυτονομία845χλμ. (θεωρητική μέση)











Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα194χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα10,6 δευτερόλεπτα

Η Citroen κατάφερε να φτιάξει ένα αξιόλογο μικρομεσαίο μοντέλο, το οποίο όχι μόνο είναι πιο όμορφο από την Xsara αλλά και από τις περισσότερες πεντάθυρες προτάσεις του ανταγωνισμού. Στην παρακάτω λίστα περιλαμβάνονται σχεδόν όλες οι επιλογές που διαθέτουν παρόμοιο κυβισμό και τιμή πώλησης.












Fiat Stilo 1.6
hspace=0



















Κυβισμός1.596κ.εκ.
Ιπποδύναμη103/5.750σ.α.λ.
Ροπή145Nm/4.000σ.α.λ.
Επιτάχυνση10,5δευτ.
Τελική
ταχύτητα
185χλμ./ώρα
Τιμή16.180-17.080 ευρώ
Το ιταλικό μοντέλο είναι σε μειονεκτική θέση αφού το C4 είναι πιο δυνατό, πιο άνετο, έχει τον αέρα του νέου και, το σημαντικότερο, διατίθεται σχεδόν στα ίδια χρήματα. Στα πλεονεκτήματα του Stilo συγκαταλέγεται ο άτοκος διακανονισμός και ο πλούσιος εξοπλισμός του











Ford Focus 1.6
hspace=0



















Κυβισμός1.596κ.εκ.
Ιπποδύναμη115/6.000σ.α.λ.
Ροπή155Nm/4.150σ.α.λ.
Επιτάχυνση10,8δευτ.
Τελική
ταχύτητα
190χλμ./ώρα
ΤιμήΑναμένεται
Χωρίς η τιμή πώλησής του να έχει, για την ώρα, ανακοινωθεί, το Focus θα αποτελέσει δύσκολο αντίπαλο για το γαλλικό μοντέλο. Όπλο του, η οδική συμπεριφορά του, η οποία συνεχίζει να είναι κορυφαία, ο νέος κινητήρας των 115 ίππων και η αξιοπιστία της Ford. Η σχεδίασή του όμως ίσως αποθαρρύνει αρκετούς












Mazda 3 1.6
hspace=0



















Κυβισμός1.598κ.εκ.
Ιπποδύναμη105/5.500σ.α.λ.
Ροπή145Nm/4.000σ.α.λ.
Επιτάχυνση11,0δευτ.
Τελική
ταχύτητα
182χλμ./ώρα
Τιμή16.990-20.990 ευρώ
To ιαπωνικό μοντέλο αντιπαραθέτει τους μεγάλους χώρους για τους επιβάτες και την σπορ οδική του συμπεριφορά. Ωστόσο, το C4 είναι πιο άνετο στο δρόμο ενώ η βασική του έκδοση κοστίζει λιγότερο και προσφέρει περισσότερα












Nissan Almera 1.5
hspace=0



















Κυβισμός1.497κ.εκ.
Ιπποδύναμη98/6.000σ.α.λ.
Ροπή136Nm/4.000σ.α.λ.
Επιτάχυνση13,1δευτ.
Τελική
ταχύτητα
177χλμ./ώρα
Τιμή15.090-16.640 ευρώ
Ακόμα και στη δύση της καριέρας του, το μικρομεσαίο της Nissan αποτελεί έναν υπολογίσιμο αντίπαλο για όποιον και το παραμικρό ευρώ έχει σημασία. Ωστόσο, ο υποψήφιος αγοραστής δεν θα πρέπει να αγνοεί πως το C4 των 90 ίππων είναι ακόμα φθηνότερο χωρίς οι επιδόσεις των δύο μοντέλων να διαφέρουν σημαντικά












Opel Astra 1.6
hspace=0



















Κυβισμός1.598κ.εκ.
Ιπποδύναμη105/6.000σ.α.λ.
Ροπή150Nm/3.900σ.α.λ.
Επιτάχυνση185δευτ.
Τελική
ταχύτητα
12,3χλμ./ώρα
Τιμή16.677-19.577 ευρώ
Εκτός από την δεδομένη αξία του γερμανικού μοντέλου, ένας λόγος για να το αποκτήσει κανείς είναι τα δελεαστικά χρηματοδοτικά προγράμματα της ελληνικής αντπροσωπείας. Οι διαφορές ανάμεσα στα δύο μοντέλα δεν είναι μεγάλες αλλά το C4 είναι πιο δυνατό στο δρόμο ενώ η ποιότητα κατασκευής στο Opel είναι ένα κλικ πιο πάνω. Το εσωτερικό του τελευταίου πάντως φαίνεται πιο βαρύ μπροστά στο κομψό και σύγχρονο θάλαμο επιβατών του Citroen












Peugeot 307 1.6
hspace=0



















Κυβισμός1.587κ.εκ.
Ιπποδύναμη110/5.750σ.α.λ.
Ροπή147Nm/3.900σ.α.λ.
Επιτάχυνση10,6δευτ.
Τελική
ταχύτητα
190χλμ./ώρα
Τιμή16.210-20.430 ευρώ
Με κοινά μηχανικά μέρη, το C4 εμφανίζεται ελαφρώς πιο άνετο αν και η συνολική εικόνα που αποκομίζεις από τα δύο μοντέλα στο δρόμο είναι σχεδόν η ίδια. Οι τιμές πώλησης είναι περίπου ίδιες, άρα θα πρέπει να επιλέξετε ποιά από τις δύο όψεις του ίδιου νομίσματος θα κοιτάτε












Renault Megane 1.6
hspace=0



















Κυβισμός1.598κ.εκ.
Ιπποδύναμη115/6.000σ.α.λ.
Ροπή152Nm/4.200σ.α.λ.
Επιτάχυνση10,9δευτ.
Τελική
ταχύτητα
192χλμ./ώρα
Τιμή15.800-16.700 ευρώ
Το C4 μπορεί να είναι η πιο στιλάτη πρόταση στη κατηγορία του αλλά η πιο εκκεντρική είναι σίγουρα το Megane χωρίς αυτό σε καμία περίπτωση να θεωρείται μειονέκτημα. Οι επιδόσεις τους είναι περίπου ίδιες ενώ η άνεση στο Renault είναι καλύτερη χωρίς να υπάρχουν οι ξερές αντιδράσεις του C4 στα δύσκολα κομμάτια του δρόμου. Ωστόσο, το Citroen δείχνει πιο σύγχρονο στο εσωτερικό ενώ η διαφορά στη τιμή πώλησης υπέρ του Megane, αντισταθίζεται εν μέρει από τον εξοπλισμό











Toyota Corolla 1.6
hspace=0



















Κυβισμός1.598κ.εκ.
Ιπποδύναμη110/6.000σ.α.λ.
Ροπή150Nm/4.800σ.α.λ.
Επιτάχυνση10,2 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
190χλμ./ώρα
Τιμή18.470-21.460 ευρώ
Ο κινητήρας, οι χώροι και η αξιοπιστία της Toyota είναι μερικοί καλοί λόγοι για να αποκτήσει κανείς την Corolla. Ωστόσο, η συγκρατημένη σχεδίασή της καθώς και η διαφορά στη τιμή πώλησης μάλλον δεν δικαιολογούν την προτίμησή της απέναντι στο C4











VW Golf 1.6
hspace=0



















Κυβισμός1.595κ.εκ.
Ιπποδύναμη115/5.800σ.α.λ.
Ροπή155Nm/4.400σ.α.λ.
Επιτάχυνση11,6δευτ.
Τελική
ταχύτητα
192χλμ./ώρα
Τιμή18.590-22.445 ευρώ
Η πρόταση της VW είναι η ακριβότερη στην κατηγορία και η διαφορά από το C4 είναι σημαντική αν μάλιστα ληφθεί υπόψη και ο εξοπλισμός. Ανεξαρτήτως πάντως από την σύγκριση με το γαλλικό μοντέλο, το Golf αποτελεί σταθερή αξία για αρκετούς αγοραστές χωρίς όμως η ψαλίδα από τον ανταγωνισμό να είναι τόσο μεγάλη όσο στο παρελθόν


auto.in.gr

Sports in

Η UEFA αποθέωσε τον Ολυμπιακό για τις δύο προκρίσεις (pic)

Η UEFA με ποστάρισμά της στάθηκε και στην ομάδα Νέων του Ολυμπιακού, αλλά και στην ομάδα των ανδρών για τις δύo ευρωπαϊκές προκρίσεις μέσα σε λιγότερο από 20 ώρες στην διαδικασία των πέναλτι

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024