Suzuki Jimny JLX R-CD: Πας παντού!
Το μικρότερο 4x4 μοντέλο της Suzuki διαθέτει πλέον αναβαθμισμένο κινητήρα, διακόπτες για το σύστημα τετρακίνησης και ολοκαίνουργιο ταμπλό, χωρίς να αλλάζει η τιμή πώλησής του.
Spotlight
-
ΣΥΡΙΖΑ: Υπό κατάρρευση το ΕΣΥ – Με προοδευτική αντεπίθεση να βάλουμε φραγμό στη διάλυση της δημόσιας Υγείας
-
Η ερώτηση που πρέπει να κάνεις για να δεις εάν είσαι πραγματικά ευτυχισμένος
-
Σοκ με μητέρα 2 παιδιών: Της έκοψαν τα φρένα για να τη σκοτώσουν - Πώς κατάφερε να σταματήσει το αυτοκίνητο
-
Πλήρωσε δολοφόνο για να βιάσει και να σκοτώσει το παιδί της - Καταδικάστηκε σε θάνατο 4 φορές
Νίκος Μαρινόπουλος
Αυτοκίνητα, όπως το Jimny, αποδεικνύουν πως δεν χρειάζεται να πληρώσεις μια μικρή περιουσία για να αποκτήσεις ένα όχημα που μπορεί να πάει σχεδόν παντού, αφήνοντας πίσω του αρκετά τετρακίνητα μοντέλα με πολλαπλάσιο κόστος αγοράς. Ο αντικαταστάτης του θρυλικού Samurai, εμφανίσθηκε στους ελληνικούς δρόμους πριν από περίπου επτά χρόνια και οι πωλήσεις του στην αγορά το έχουν αναδείξει ως ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα στην κατηγορία των 4×4.
Ταυτότητα |
Κινητήρας: |
1.328 κ.εκ. |
Ισχύς: |
85 ίπποι/5.500σ.α.λ. |
Ροπή: |
110Nm/4.500σ.α.λ. |
Επιτάχυνση: |
0-100χλμ./ώρα σε -δλ |
Τελ. ταχύτητα: |
140χλμ./ώρα |
Tιμή βασικής έκδοσης: |
16.107 ευρώ |
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
16.420 ευρώ |
Το μυστικό της επιτυχίας του Jimny εντοπίζεται στην διαχρονική σχεδίασή του, στον μικρό, αλλά επαρκή, κυβισμό του κινητήρα που συνεπάγεται οικονομικό όφελος -τέλη κυκλοφορίας, ασφάλιστρα κ.λ.π.- και φυσικά στην ιδιαίτερα χαμηλή τιμή πώλησής του. Για τις εκτός δρόμου ικανότητές του, δεν τίθεται θέμα αμφισβήτησης, αφού είναι γνωστό πως το ιαπωνικό μοντέλο μπορεί να διασχίσει ή να σκαρφαλώσει σε μέρη που δεν πάει ο νου σας. Οι μικροί πρόβολοι και το μικρό βάρος του αμαξώματος συμβάλλουν στις κορυφαίες off-road δυνατότητες του αυτοκινήτου, ειδικά όταν στους τροχούς έχουν τοποθετηθεί ενδιάμεσου τύπου ελαστικά, με βαθύτερες αυλακώσεις από αυτές των ασφάλτινων, και με την αντικατάσταση του πίσω διαφορικού με μπλοκέ.
Στον δρόμο, το Jimny παρουσιάζει τα χαρακτηριστικά ενός γνήσιου 4×4 μοντέλου καθώς η συμπεριφορά του απέχει αρκετά από αυτή των SUV. Το Jimny είναι ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, ακόμα και στην πόλη, αλλά με αρκετές ιδιαιτερότητες που σου θυμίζουν το σκοπό για τον οποίο κατασκευάστηκε. Το τιμόνι του είναι αρκετά αργό και ασαφές σε αίσθηση -υπάρχει διάταξη με επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια και όχι κρεμαγιέρα-, το αμάξωμα παρουσιάζει έντονες πλεύσεις και οι ανωμαλίες περνούν στα σώματα των επιβατών -λόγω της ανάρτησης με άκαμπτους άξονες. Οι συμβιβασμοί ωστόσο είναι αναπόφευκτοι σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα. Αυτό, πάντως, που θα πρέπει να τονισθεί είναι πως όταν εξοικειωθείς με την ιδιόρρυθμη συμπεριφορά του Jimny διαπιστώνεις πως μπορείς να κινηθείς με ασφάλεια, έστω και αν δεν σου την εμπνέει το ίδιο το αυτοκίνητο στις υψηλές ταχύτητες.
Υπέρ | |
Οff-road δυνατότητες | |
Απόδοση κινητήρα | |
Εσωτερική αναβάθμιση | |
Κατά | |
Απόσβεση ανάρτησης | |
Πορτμπαγκάζ | |
Αίσθηση τιμονιού |
Πρόσφατα, η Suzuki προχώρησε σε μια ακόμα αισθητική ανανέωση του Jimny με τις εξωτερικές αλλαγές να περιορίζονται στις ζάντες αλουμινίου, οι οποίες διαθέτουν πλέον πέντε -αντί τριών- ακτίνες, ενώ έχει αλλάξει και το λογότυπο στο πίσω μέρος. Στο εσωτερικό, το ταμπλό έχει αναβαθμιστεί στο μεγαλύτερο μέρος του καθώς το τιμόνι διαθέτει τρεις ακτίνες, ο πίνακας οργάνων έχει ανασχεδιασθεί ενώ η καλαίσθητη κεντρική κονσόλα περιβάλλεται από δύο ρίγες χρωμίου.
Στην επιφάνειά της υπάρχουν τρεις διακόπτες για το σύστημα τετρακίνησης που αντικαθιστούν τον παραδοσιακό επιλογέα ταχυτήτων. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει εν κινήσει την εμπλοκή της κίνησης και στους εμπρός τροχούς ενώ για την εμπλοκή/απελευθέρωση των κοντών σχέσεων και την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες σε αναλογία 50/50 θα πρέπει να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο. Αναφορικά με τον τομέα των μηχανικών μερών, η κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων έχει κοντύνει ενώ ο κινητήρας των 85 ίππων έχει αναβαθμιστεί με την προσθήκη συστήματος μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής και κινεί σε ικανοποιητικό βαθμό τα 1.060 κιλά του αμαξώματος. Η κατανάλωσή του αποδείχτηκε λογική καθώς κυμάνθηκε γύρω στα 9-10 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Suzuki Jimny ή κάτι άλλο;
Οι δύο οικονομικότερες προτάσεις στην κατηγορία των 4×4 προέρχονται από την Ιαπωνία -εξαιρείται το Lada Niva λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα του. Το Jimny διαθέτει κίνηση στους πίσω τροχούς και κατ επιλογήν τετρακίνηση σε αντίθεση με το Terios που διαθέτει κεντρικό διαφορικό, μόνιμη κίνηση σε όλους τους τροχούς και πέντε πόρτες. Ωστόσο, το Daihatsu δεν διαθέτει κοντό κιβώτιο, στοιχείο που περιορίζει τις off-road δυνατότητές του σε σχέση με το Jimny, αλλά διαθέτει κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού, ενώ οι πλουσιότερες εκδόσεις διαθέτουν και πίσω μπλοκέ διαφορικό.
Σίγουρα, η διαφορετική σχεδίαση των δύο μοντέλων μπορεί να κατευθύνει την τελική απόφαση, όχι όμως τόσο όσο η διαφορά στην τιμή πώλησης. Φαινομενικά, το Terios φαίνεται φθηνότερο αφού η βασική του έκδοση στοιχίζει 14.990 ευρώ. Ωστόσο, ο σπαρτιάτικος εξοπλισμός του περιλαμβάνει ένα μόνο αερόσακο, ABS, ηχοσύστημα και ζάντες αλουμινίου αλλά δεν περιλαμβάνει air-condition, ηλεκτρικά παράθυρα και ηλεκτρικούς καθρέπτες. Τα παραπάνω, συν ο αερόσακος του συνοδηγού και οι προβολείς ομίχλης, προσφέρονται στην βασική έκδοση του νέου Jimny και αντισταθμίζουν με το παραπάνω την διαφορά των 1.117 ευρώ καθώς το Suzuki κοστίζει 16.107 ευρώ. Στην πλουσιότερη έκδοσή του, την JLX Del Mar, αυτή της δοκιμής μας, προστίθεται το ράδιο-CD.
Κινητήρας | |
Κυβισμός | 1.328κ.εκ. |
Κύλινδροι | 4 σε σειρά |
Ισχύς (ίπποι) | 85/6.000σ.α.λ. |
Ροπή (Νm) | 110/4.100σ.α.λ. |
Θέση | Εμπρός/διαμήκη |
Μπλοκ/κεφαλή | Χυτοσίδηρος/αλουμίνιο |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
Διάμετρος x διαδρομή | 78,0×69,5 |
Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
Εκκεντροφόροι | 2 ΕΕΚ |
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 65,4 |
Μετάδοση | |||
Κίνηση | Τετρακίνηση | ||
Κιβώτιο | Μηχανικό πέντε σχέσεων | ||
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) | 1η | 4,425:1/ | 6,4 |
2η | 2,304:1/ | 12,4 | |
3η | 1,674:1/ | 17,0 | |
4η | 1,190:1/ | 23,9 | |
5η | 1,000:1/ | 28,5 | |
Τελική σχέση διαφορικού | 4,300 |
Ανάρτηση | |
Εμπρός | Ακαμπτος άξονας με διαμήκεις βραχίονες και ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδος |
Πίσω | Ακαμπτος άξονας με διαμήκεις βραχίονες και ελικοειδή ελατήρια, ράβδος Panhard |
Φρένα | |
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω | Ταμπούρα |
ABS | Ναι |
Τροχοί | |
Διαστάσεις | 6,0Jx15 |
Υλικό | Αλουμίνιο |
Τύπος ελαστικών | Bridgestone Dueler H/T |
Ελαστικά | 205/70 R15 |
Ρεζέρβα | Κανονικής διαμέτρου |
Σύστημα διεύθυνσης | |
Τύπος | Επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια |
Υποβοήθηση | Υδραυλική |
Στροφές τιμονιού | 4,2 |
Διάμετρος στροφής | 9,8μέτρα |
Διαστάσεις | |
Μήκος | 3,645 μέτρα |
Πλάτος | 1,600 μέτρα |
Ύψος | 1,705 μέτρα |
Μεταξόνιο | 2,250 μέτρα |
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) | 1.355/1.365 |
Χώρος αποσκευών | 85 λίτρα |
Βάρος | 1.060 κιλά |
Αναλογία κιλών/ίππο | 12,5 |
Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) | |
Πόλη | – |
Εκτός | – |
Μέση | 7,3 |
Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 40 |
Αυτονομία | 547χλμ. (θεωρητική μέση) |
Επιδόσεις | |
Τελική ταχύτητα | 140χλμ./ώρα |
0-100χλμ./ώρα | -δευτερόλεπτα |
auto.in.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις