Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Suzuki Swift 1.3: Kinder... έκπληξη!

Suzuki Swift 1.3: Kinder… έκπληξη!

Στην περίπτωση του Swift, θα μπορούσε να πει κανείς, πως όσα χρόνια κυκλοφορούσε η προηγούμενη γενιά στους δρόμους άλλα τόσα την χωρίζουν από το νέο μοντέλο.

Νίκος Μαρινόπουλος

Στην περίπτωση του Swift, θα μπορούσε να πει κανείς, πως όσα χρόνια κυκλοφορούσε η προηγούμενη γενιά στους δρόμους άλλα τόσα την χωρίζουν από το νέο μοντέλο. Όταν, λοιπόν, μια γενιά απέχει από την άλλη σχεδόν μιάμιση δεκαετία είναι φυσικό να μην υπάρχει σχεδόν κανένα στοιχείο που να την συνδέει με την νέα. Στην λογική αυτή κινείται και το νέο Swift που δεν θυμίζει σε κανένα σημείο το προηγούμενο μοντέλο και εισβάλει στην αγορά με κύριο στόχο το νεανικό κοινό που αναζητά ένα ολοκληρωμένο supermini.

Ταυτότητα
Κινητήρας:
1.328κ.εκ.
Ισχύς:
92 ίπποι/5.800σ.α.λ.
Ροπή:
116Nm/4.200σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα σε 11,0 δλ
Τελ. ταχύτητα:
175χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
11.364 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
12.572 ευρώ

Ίσως ακούγεται οξύμωρο αλλά η compact σχεδίαση του αυτοκινήτου είναι μάλλον το πρώτο στοιχείο που συγκινεί και ελκύει το ενδιαφέρον όσων θα ήθελαν αλλά δεν έχουν τα χρήματα για να αποκτήσουν ένα… ΜΙΝΙ! Βλέπετε, η ομοιότητα είναι τόσο έντονη που όταν βρεθείς για πρώτη φορά απέναντι στο νέο Swift δεν μπορείς να μην το συγκρίνεις με το γερμανικό μοντέλο. Κάτι τέτοιο βέβαια δεν δημιουργεί αντιφάσεις, αντίθετα μάλιστα, ο ευρωπαϊκός αέρας που διακατέχει το στιλάτο Swift καταφέρνει να γοητεύσει «μικρούς και μεγάλους». Χωρίς να διαθέτει κάποια εξτρεμιστική τάση, η σχεδίαση του ιαπωνικού μοντέλου καταφέρνει να κερδίσει τις εντυπώσεις χάρη στην ομοιογένεια που την διακρίνει. Οι δυναμικές καμπύλες του αμαξώματος, τα όμορφα φωτιστικά σώματα, οι τονισμένοι θόλοι και οι κοντοί πρόβολοι είναι μερικά από τα στοιχεία που συνθέτουν την εικόνα ενός supermini που δεν περνά απαρατήρητο. Σίγουρα, η εξωτερική του εμφάνιση πιστώνεται στις επιτυχίες του σχεδιαστικού τμήματος της Suzuki ενώ αναμφισβήτητα μεγάλο ρόλο έπαιξε η συνεργασία του με ευρωπαίους σχεδιαστές.

Η θετική εντύπωση που αποκομίζεις από την εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου διατηρείται και όταν βρεθείς στο εσωτερικό του. Εκεί, διαπιστώνεις την σχετικά καλή ποιότητα των πλαστικών και την αρκετά σύγχρονη σχεδίαση του ταμπλό. Ο διάκοσμος πάντως δεν είναι τόσο φωτεινός και μάλλον δεν ανταποκρίνεται και πολύ όσο στη νεανική ιδιοσυγκρασία του κοινού του.

Ωστόσο, η απέριττη σχεδίασή του και η τάξη που επικρατεί στην επιφάνεια του ταμπλό αρκούν για σε πείσουν. Την όψη της κεντρικής κονσόλας αναβαθμίζει το γυαλιστερό πλαστικό, στο μέσον της οποίας υπάρχει το ηχοσύστημα με ράδιο-CD. Στο πάνω μέρος της βρίσκεται μια μικρή οθόνη όπου απεικονίζεται η ώρα, η θερμοκρασία και η στιγμιαία κατανάλωση καυσίμου και στο κάτω οι περιστροφικοί και εύχρηστοι διακόπτες του συστήματος εξαερισμού.

Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης και ευανάγνωστος ενώ διαθέτει και ρύθμιση της -κόκκινης- φωτεινότητάς του. Τα χειριστήρια στο τιμόνι, που περιλαμβάνονται στην πλουσιότερη έκδοση, περιβάλλονται από χρώμιο, όπως και οι αεραγωγοί και η βάση του επιλογέα ταχυτήτων, δίνοντας έτσι ένα διαφορετικό τόνο στο εσωτερικό. Ιδιαίτερα πρακτικές είναι οι δύο ποτηροθήκες στην βάση της κεντρικής κονσόλας ενώ μερικά εκατοστά πιο πάνω υπάρχει ένας μεγαλύτερος αποθηκευτικός χώρος.

Το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο σε ύψος ενώ ανάλογη ρύθμιση διαθέτει και το κάθισμα του οδηγού. Αν και τα καθίσματα είναι κάπως σκληρά, δεν κουράζουν στο ταξίδι χάρη στην καλή τους σχεδίαση ενώ η λεπτή κατασκευή τους εξασφαλίζει σχετικά μεγάλους χώρους για τους επιβάτες. Οι πίσω δεν θα προβληματισθούν για τον διαθέσιμο χώρο εμπρός από τα γόνατά τους αλλά και πάνω από τα κεφάλια τους. Το πορτμπαγκάζ όμως δεν χωρά και πολλά πράγματα ενώ είναι και αρκετά στενό.

Υπέρ
Σχεδίαση, στιλ
Κινητήρας, οδική συμπεριφορά
Χώροι για επιβάτες
Κατά
Πορτμπαγκάζ

Το νέο Swift είναι ένα αυτοκίνητο που οδηγείται ευχάριστα στους δρόμους της πόλης χάρη στις διαστάσεις του. Η άνεση που προσφέρει η ανάρτηση κυμαίνεται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, η πληροφόρηση από το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι είναι ικανοποιητική, όπως και η απόδοση των φρένων, παρά την ύπαρξη ταμπούρων(!) στους πίσω τροχούς.

Η ονομαστική απόδοση του μοτέρ, με τους 92 ίππους, αφήνουν να εννοηθεί πως η μετακίνηση του αμαξώματος των 990 κιλών είναι μια εύκολη υπόθεση. Όντως, έτσι είναι τα πράγματα, παρόλο που ο κινητήρας δεν δείχνει να συμπαθεί τις χαμηλές στροφές λειτουργίας και εμφανίζει τις δυνατότητες του μετά τις μεσαίες, καθώς η κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων είναι αρκετά καλή, όχι όμως τόσο ώστε να μπορεί να καλύψει την αδυναμία του κινητήρα στις χαμηλές στροφές.

Τουλάχιστον αυτή την εντύπωση αποκομίζεις όταν κινείσαι στην εθνική οδό, διότι στην πόλη οι δύο -αρκετά «κοντές»- πρώτες σχέσεις «βοηθούν» την λειτουργία του μοτέρ. Η αίσθηση πάντως του επιλογέα ταχυτήτων είναι εξαιρετική καθώς μετακινείται με ακρίβεια από την μια θέση στην άλλη ενώ ένα ακόμη θετικό σημείο αφορά στον θόρυβο, που κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα και ευτυχώς δεν θυμίζει την μέτρια ηχομόνωση και τον τραχύ ήχο που χαρακτηρίζει το Ignis. Επίσης, η μακριά πέμπτη σχέση σε συνδυασμό με την καλή ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου εξασφαλίζουν άνετες, υπεραστικές, διαδρομές.

Αξίζει τα λεφτά του;

Συγκρίνοντας τις τιμές των «αντίπαλων» μοντέλων, το Swift αποδεικνύεται στις περισσότερες περιπτώσεις ως πιο συμφέρουσα αγορά με ικανοποιητικό εξοπλισμό. Κίνητρο για την απόκτησή του δεν αποτελεί μόνο η στιλάτη εμφάνισή του αλλά και το πλεονέκτημα του μικρού κυβισμού καθώς οι μεγαλύτερες εκδόσεις των 1.400κ.εκ. προϋποθέτουν την ετήσια καταβολή 168 ευρώ έναντι των 93 ευρώ για μοντέλα με κινητήρες κάτω από 1358κ.εκ.

Το Swift των 92 ίππων διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, τις GL και GLA, οι οποίες κοστίζουν 11.363 και 12.572 ευρώ αντίστοιχα. H βασική, GL, περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- αερόσακους οδηγού/συνοδηγού, ABS+EBD, air-condition, ράδιο-CD με έξι ηχεία και χειριστήρια στο τιμόνι, ρύθμιση καθίσματος οδηγού καθ» ύψος, ηλεκτρική υποβοήθηση τιμονιού, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ψηφιακή οθόνη ενδείξεων και διαιρούμενο πίσω κάθισμα σε αναλογία 60:40.

Στην πλουσιότερη έκδοση, GLA, προστίθενται τέσσερις αερόσακοι, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 185/60, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες και το σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί. Αξίζει να σημειωθεί πως η βασική έκδοση συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων -με συνολική τιμή 12.874 ευρώ- ενώ το μεταλλικό χρώμα επιβαρύνει τις τιμές πώλησης όλων των εκδόσεων κατά 350 ευρώ.

Κινητήρας
Κυβισμός1.328κ.εκ.
Κύλινδροι4 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι)92/5.800σ.α.λ.
Ροπή (Νm)116/4.200σ.α.λ.
ΘέσηΕμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλήΑλουμίνιο/αλουμίνιο
ΤροφοδοσίαΨεκασμός πολλαπλών σημείων
Διάμετρος x διαδρομή78,0×69,5
Βαλβίδες ανά κύλινδρο4
Εκκεντροφόροι2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)70,8
Μετάδοση
ΚίνησηΕμπρός
ΚιβώτιοΜηχανικό πέντε σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα)3,454:1/7,8
1,904:1/14,1
1,280:1/21,0
0,966:1/27,8
0,757:1/35,5
Τελική σχέση διαφορικού4,105
Ανάρτηση
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική ράβδος
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας
Φρένα
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΤαμπούρα
ABSΝαι
Τροχοί
Διαστάσεις5,5Jx15
ΥλικόΑλουμίνιο
Τύπος ελαστικώνContinental Premium Contact
Ελαστικά185/60 R15
ΡεζέρβαΚανονικής διαμέτρου
Σύστημα διεύθυνσης
ΤύποςΚρεμαγιέρα
ΥποβοήθησηΗλεκτρική
Στροφές τιμονιού3,2
Διάμετρος στροφής9,4 μέτρα
Διαστάσεις
Μήκος3,695 μέτρα
Πλάτος1,690 μέτρα
Ύψος1,500 μέτρα
Μεταξόνιο2,380 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά)1.470/1.480
Χώρος αποσκευών213 λίτρα
Βάρος990 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο10,7
Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη8,0
Εκτός5,1
Μέση6,2
Ρεζερβουάρ (λίτρα)45
Αυτονομία725χλμ. (θεωρητική μέση)
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα175χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα11,0 δευτερόλεπτα

Λόγω της πεντάθυρης έκδοσης της δοκιμής μας, ο ανταγωνισμός περιλαμβάνει μόνο όσα μοντέλα διαθέτουν ίδιο αριθμό θυρών και βασική τιμή πώλησης που κυμαίνεται στα 11.000-12.000 ευρώ. Οι χώροι για τους επιβάτες και η σχεδίαση του αμαξώματος είναι επίσης ένας παράγοντας που περιορίζει τις επιλογές στον ανταγωνισμό καθώς περισσότερες ανάγκες χώρου καλύπτει το μεγαλύτερο Ignis.

Chevrolet Aveo 1.4
hspace=0
Κυβισμός1.399κ.εκ.
Ιπποδύναμη94/6.200σ.α.λ.
Ροπή130Nm/3.400σ.α.λ.
Επιτάχυνση11,1δευτ.
Τελική
ταχύτητα
176χλμ./ώρα
Τιμή11.900-12.100 ευρώ
To Aveo αποτελεί μια από τις πιο δελεαστικές προτάσεις σε ότι αφορά το value for money. H σχεδίασή του μπορεί να μην είναι τόσο στιλάτη όσο του Suzuki αλλά καταφέρνει να δείχνει σύγχρονη. Το τελευταίο ανταποκρίνεται καλύτερα στον ορισμό του fun to drive αλλά το κορεατικό μοντέλο υπερτερεί στον τομέα της άνεσης.
Citroen C3 1.4
hspace=0
Κυβισμός1.361κ.εκ.
Ιπποδύναμη90/5.250σ.α.λ.
Ροπή133Nm/3.250σ.α.λ.
Επιτάχυνση13,0δευτ.
Τελική
ταχύτητα
180χλμ./ώρα
Τιμή11.580-14.475 ευρώ
Tο γαλλικό μοντέλο διαθέτει έντονη προσωπικότητα χάρη στο ξεχωριστό σχεδιασμό του, εσωτερικό και εξωτερικό. Η ποιότητα κατασκευής του είναι καλή και η οδική του συμπεριφορά ουδέτερη ενώ η απόσβεση της ανάρτησης του Swift είναι λίγο καλύτερη από αυτή του C3. Οι τιμές πώλησης όμως είναι υπέρ του C3, όπως και ο πλουσιότερος εξοπλισμός του
Daihatsu Sirion 1.3 4×4
hspace=0
Κυβισμός1.298κ.εκ.
Ιπποδύναμη102/6.000α.λ.
Ροπή120Nm/3.200σ.α.λ.
Επιτάχυνση11,3δευτ.
Τελική
ταχύτητα
170χλμ./ώρα
Τιμή13.060-14.575 ευρώ
Ανανεωμένη εφ όλης της ύλης η νέα γενιά Sirion διακρίνεται για την σύγχρονη εμφάνισή της, το ποιοτικότερο εσωτερικό και τον δυνατό κινητήρα. Απέναντι στο Suzuki, το Daihatsu προσφέρει μεγαλύτερους χώρους και η διαφορά στην τιμή πώλησης αντισταθμίζεται λόγω της μετάδοσης της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς.
Fiat Punto 1.2
hspace=0
Κυβισμός1.242κ.εκ.
Ιπποδύναμη80/5.000σ.α.λ.
Ροπή114Nm/4.000σ.α.λ.
Επιτάχυνση11,4δευτ.
Τελική
ταχύτητα
172χλμ./ώρα
Τιμή12.380 ευρώ
Αρκετά καλοί χώροι για επιβάτες και αποσκευές, μοντέρνα εμφάνιση, παρά την πενταετή παρουσία του στην αγορά, και αρκετά καλή οδική συμπεριφορά είναι τα βασικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν το ιταλικό supermini ενώ οι ειδικές προσφορές της Fiat αποτελούν σημαντικό κίνητρο για την απόκτησή του. Πριν το τέλος του χρόνου όμως αναμένεται ο αντικαταστάτης του.
Ford Fiesta 1.4
hspace=0
Κυβισμός1.388κ.εκ.
Ιπποδύναμη80/5.700σ.α.λ.
Ροπή124Nm/3.500σ.α.λ.
Επιτάχυνση13,7δευτ.
Τελική
ταχύτητα
163χλμ./ώρα
Τιμή12.195-13.928 ευρώ
To supermini της Ford έχει αποδείξει την αξία του στα περίπου τρία χρόνια κυκλοφορίας του στους ελληνικούς δρόμους. Και σε αυτή την περίπτωση, οι χώροι είναι σημαντικά μεγαλύτεροι από αυτούς που προσφέρει το Swift ενώ η ουδέτερη οδική συμπεριφορά του Fiesta αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση. Το ιαπωνικό μοντέλο όμως κερδίζει στον τομέα της αισθητικής ενώ είναι και φθηνότερο. Το φθινόπωρο πάντως αναμένεται το ανανεωμένο, εμφανισιακά, Fiesta
Nissan Micra 1.4
hspace=0
Κυβισμός1.386κ.εκ.
Ιπποδύναμη88/5.200σ.α.λ.
Ροπή128Nm/3.200σ.α.λ.
Επιτάχυνση11,9δευτ.
Τελική
ταχύτητα
172χλμ./ώρα
Τιμή13.610-14.690 ευρώ
Το Micra χαρακτηρίζεται από την δική του ξεχωριστή σχεδίαση προσφέροντας εφάμιλλους χώρους με το Swift αλλά καλύτερη άνεση από την ανάρτηση. Η τιμή πώλησης απέναντι στο ιαπωνικό μοντέλο θεωρείται υψηλή και προσανατολίζει το κοινό στην μικρότερη έκδοση των 1,2 λίτρων -με τους 80 ίππους.

Toyota Yaris 1.3
hspace=0
Κυβισμός1.299κ.εκ.
Ιπποδύναμη87/6.000σ.α.λ.
Ροπή122Nm/4.200σ.α.λ.
Επιτάχυνση12,1δευτ.
Τελική
ταχύτητα
175χλμ./ώρα
Τιμή12.870-15.460 ευρώ
Όσα χρόνια και αν περάσουν το ιαπωνικό supermini αποτελεί πάντα έναν υπολογίσιμο αντίπαλο. Η αξιοπιστία της ιαπωνικής εταιρείας και η ποιότητα κατασκευής του μάλλον αντισταθμίζουν τη σχετικά υψηλή τιμή πώλησης. Αν δεν σας προβληματίζει η είσοδος, στα τέλη του χρόνου, του νέου μοντέλου ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν τα άτοκα προγράμματα χρηματοδότησης.

auto.in.gr

Sports in

Ολυμπιακός: Σίνα, Μουζακίτης και Χαράλαμπος Κωστούλας στην καλύτερη 11άδα του Youth League

Τρεις παίκτες του Ολυμπιακού συμπεριλήφθηκαν από την ιστοσελίδα Football talent Scout στην καλύτερη 11άδα της διοργάνωσης.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024