Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
VW Fox 1.2: Μια αλεπού στο παζάρι

VW Fox 1.2: Μια αλεπού στο παζάρι

Μεγαλύτερο από ένα mini και μικρότερο από ένα supermini, το Fox ξεχωρίζει για το ευρύχωρο εσωτερικό και την πολύ καλή άνεση της ανάρτησης. Αν ήταν και πεντάθυρο...

Νίκος Μαρινόπουλος

Κτίρια που αγγίζουν τον ουρανό, συνωστισμός, κυκλοφοριακό, samba και έντονη νυχτερινή ζωή είναι μερικά από τα στοιχεία που συναντά κανείς στο Sao Paulo. Στην μεγαλύτερη πόλη της Νοτίου Αμερικής που κάνει τη Νέα Υόρκη να φαίνεται μικρή, στο μέρος όπου κάθε φθινόπωρο μεταφέρεται ο θίασος της F1. Περίπου 350 χιλιόμετρα μακριά από την πόλη, υπάρχει μία από τις πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις της VW όπου κατασκευάζεται και το Fox, ένα μοντέλο που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στην Γερμανία.





































Ταυτότητα
Κινητήρας:
1.198 κ.εκ.
Ισχύς:
55 ίπποι/4.750σ.α.λ.
Ροπή:
106Nm/3.000σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα σε 17,5 δλ
Τελ. ταχύτητα:
148χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
9.500 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
9.990 ευρώ

Κανείς στην VW δεν κρύβει πως το μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της δεν κατασκευάστηκε για να κλέψει τις εντυπώσεις ή για να ενισχύσει το προφίλ της εταιρίας. Το ζητούμενο ήταν η διάθεση στην αγορά ενός πρακτικού μοντέλου πόλης με χαμηλό -για τους Γερμανούς- κόστος κατασκευής και κατά συνέπεια τιμή πώλησης. Από τη μία το χαμηλό budget, από την άλλη τα δεδομένα της κατηγορίας, οι σχεδιαστές του Fox δεν προχώρησαν σε κάτι πιο προοδευτικό και ακολούθησαν την συνηθισμένη, σοβαροφανή, τακτική. Ωστόσο, το αυστηρό ύφος που διακρίνει το αποκλειστικά τρίθυρο αμάξωμα, βρίσκει απήχηση σε αρκετά μεγάλη μερίδα κοινού που προτιμά ένα ώριμο αυτοκίνητο πόλης. ΄Ωριμο, διότι οι διαστάσεις του ξεπερνούν τα δεδομένα της κατηγορίας -των mini- και προσεγγίζουν εκείνα της μεγαλύτερης -των supermini. Με μήκος που φτάνει τα 3,828 μέτρα, το Fox είναι κατά 11,3 εκατοστά μακρύτερο από το Nissan Micra. Θα έλεγε κανείς πως, το μεγαλύτερο από το Lupo, Fox θυμίζει έντονα το προηγούμενο Polo



Την ίδια περίπου αίσθηση αποκομίζεις και από τους χώρους στο εσωτερικό. Μεγαλύτεροι και πιο άνετοι από εκείνους ενός Chevrolet Matiz και εφάμιλλοι με εκείνους ενός Toyota Yaris. Κατά την συνήθη τακτική της εταιρίας το ταμπλό είναι σκουρόχρωμο και χαρακτηρίζεται από τα ικανοποιητικής ποιότητας πλαστικά ενώ η σχεδίαση είναι συγκρατημένη χωρίς όμως να υπάρχουν εργονομικές ατέλειες. Χαριτωμένος είναι ο πίνακας οργάνων αλλά το στροφόμετρο είναι αρκετά μικρό και μάλλον δυσδιάκριτο.



Η επένδυση των καθισμάτων αφήνει ανάμεικτες εντυπώσεις, μοιάζει ανθετική αλλά είναι σίγουρα παλιομοδίτικη. Στην πίσω σειρά υπάρχει χώρος μόνο για δύο επιβάτες καθώς η έκδοση του μοντέλου της δοκιμής μας διέθετε διαιρούμενα καθίσματα και ανάμεσά τους χρήσιμες θήκες.





























Υπέρ
Χώροι, άνεση, ποιότητα κύλισης
Οδική συμπεριφορά
Τρικύλινδρη κατανάλωση
Κατά
Επιδόσεις – Θόρυβος κινητήρα
Αδιάφορη σχεδίαση
Ελλείψεις στον εξοπλισμό της βασικής έκδοσης (Line)

Από τον ήχο και μόνο, μπορείς να αντιληφθείς πως αυτό το Fox κινείται από τον τρικύλινδρο κινητήρα των 1.200κ.εκ. που αποδίδει 55 ίππους. Ιπποδύναμη, η οποία σίγουρα ακούγεται λίγη, ακόμη και αν το βάρος του αμαξώματος δεν ξεπερνά τον ένα τόνο. Ευτυχώς, στον δρόμο η έλλειψη ισχύος δεν είναι τόσο έντονη όσο θα περίμενε κανείς καθώς το μοτέρ βρίσκει αρωγό την κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων. Τα πράγματα, όμως, γίνονται πιο ζόρικα όταν υπάρχουν πίσω επιβάτες και η αδυναμία του κινητήρα γίνεται εμφανής. Ένα ακόμη σημείο που προβληματίζει είναι όταν τίθεται σε λειτουργία το air-condition. Αρκετές φορές διαπιστώσαμε πως την ώρα που τραβούσαμε το πόδι μας από το γκάζι το μοτέρ παρουσίαζε ένα απότομο κλότσημα, προφανώς λόγω της μικρής του ισχύος.

Η μεγαλύτερη, πάντως, έκπληξη στο Fox αφορά στην πολύ καλή -για mini- απόσβεση που προσφέρει η ανάρτηση, στοιχείο αναμενόμενο καθώς το δάπεδο και το set-up προέρχονται από το μεγαλύτερο Polo. Συμπερασματικά, το Fox είναι ίσως το πιο άνετο μοντέλο με αστικό χαρακτήρα και με ποιότητα κύλισης που εξασφαλίζει ένα ξεκούραστο ταξίδι, όσο βέβαια σου επιτρέπει ο τρικύλινδρος θόρυβος.



Όσα δεν φτάνει η αλεπού…

Τελικά, το Fox δεν είναι αυτό που θα έλεγε κανείς ένα αυτοκίνητο αστικών διαστάσεων, αλλά κάτι παραπάνω. Ίσως σε αυτό να ποντάρουν και οι Γερμανοί. Στο γεγονός πως οι επιβάτες του Fox έχουν στην διάθεσή τους μεγαλύτερους χώρους από εκείνους ενός κλασικού  mini -όπως είναι τα Citroen C2 ή Toyota Aygo. Κάπου, εκεί, όμως τα πράγματα αρχίζουν και μπερδεύονται καθώς το Fox ξεφεύγει από τις τιμές πώλησης των υπόλοιπων mini. Και αυτό το λέμε, διότι οι βασικές εκδόσεις -στα 1.200κ.εκ.- των Fox και Polo διαφέρουν προς τα πάνω κατά περίπου 1.000 ευρώ ενώ αν τις συγκρίνει κανείς με άλλα supermini θα διαπιστώσει πως η διαφορά είναι εξίσου μικρή.

Η λογική λέει πως από τις τρεις εκδόσεις του Fox -Line, Trendline και Sportline- λίγοι είναι αυτοί που θα προτιμήσουν την βασική, την Line που κοστίζει 9.500 ευρώ, στην οποία τα παράθυρα ανεβοκατεβαίνουν χειροκίνητα, αν και διαθέτει ABS, ημιαυτόματο κλιματισμό, ρυθμιζόμενο σε ύψος και απόσταση τιμόνι και ατσάλινους τροχούς 14 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 165/70.

Στην Trendline, η οποία στοιχίζει 9.990, προστίθενται το κεντρικό κλείδωμα, τα εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, οι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες και το διαιρούμενο πίσω κάθισμα σε αναλογία 50:50 ενώ η Sportline των 10.890 ευρώ, διαθέτει δύο ανακλινόμενα και συρόμενα πίσω καθίσματα, ράδιο-CD, προβολείς ομίχλης, προφυλακτήρες στο χρώμα του αμαξώματος και αλουμινένιες ζάντες 14 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 185/60.


Επόμενη >






































Κινητήρας
Κυβισμός1.198 κ.εκ.
Κύλινδροι3 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι)55/4.750σ.α.λ.
Ροπή (Νm)106/3.000σ.α.λ.
ΘέσηΕμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλήΑλουμίνιο/αλουμίνιο
ΤροφοδοσίαΨεκασμός πολλαπλών σημείων
Διάμετρος x διαδρομή76,5×86,9
Βαλβίδες ανά κύλινδρο3
Εκκεντροφόροι1 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)45,8





































Μετάδοση
ΚίνησηΕμπρός
ΚιβώτιοΜηχανικό πέντε σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα)3,460:1/6,8
1,960:1/12,0
1,280:1/18,4
0,980:1/24,1
0,780:1/30,2
Τελική σχέση διαφορικού4,530











Ανάρτηση
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική ράβδος
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική ράβδος














Φρένα
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΤαμπούρα
ABSΝαι




















Τροχοί
Διαστάσεις5,5Jx14
ΥλικόΑλουμίνιο
Τύπος ελαστικώνDunlop SP Sport
Ελαστικά185/60 R14
ΡεζέρβαΚανονικής διαμέτρου

















Σύστημα διεύθυνσης
ΤύποςΚρεμαγιέρα
ΥποβοήθησηΗλεκτρομηχανική
Στροφές τιμονιού2,8
Διάμετρος στροφής11,0 μέτρα





























Διαστάσεις
Μήκος3,828 μέτρα
Πλάτος1,660 μέτρα
Ύψος1,544 μέτρα
Μεταξόνιο2,465 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά)1.428/1.424
Χώρος αποσκευών260 λίτρα
Βάρος998 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο18,1




















Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη5,0
Εκτός7,0
Μέση6,0
Ρεζερβουάρ (λίτρα)50
Αυτονομία833χλμ. (θεωρητική μέση)











Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα17,5 δευτερόλεπτα
0-100χλμ./ώρα148 χλμ./ώρα


Στον ανταγωνισμό περιλαμβάνονται μοντέλα αστικών διαστάσεων με παρόμοιο κυβισμό και τιμή πώλησης. Αν και το γερμανικό mini διατίθεται αποκλειστικά με τρίθυρο αμάξωμα, αυτό δεν σημαίνει πως δεν θα λάβει υπόψη του κανείς τον πεντάθυρο ανταγωνισμό, μιας και το σημαντικότερο κίνητρο απόκτησης ενός supermini αφορά στην τιμή πώλησης. Το γεγονός, πάντως, πως το Fox των 1.200κ.εκ. διαθέτει μικρότερη ονομαστική ιπποδύναμη από τις περισσότερες προτάσεις του ανταγωνισμού προφανώς δεν κολακεύει το μικρό VW.











Chevrolet Matiz 1.0
hspace=0



















Κυβισμός995κ.εκ.
Ιπποδύναμη66 ίπποι/5.400σ.α.λ.
Ροπή91Nm/4.200σ.α.λ.
Επιτάχυνση14,1 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
156χλμ./ώρα
Τιμή8.710 ευρώ
Το ανανεωμένο κορεατικό mini αποτελεί μία από τις πιο οικονομικές προτάσεις στην κατηγορία του χωρίς να υπολείπεται από τον ανταγωνισμό. Ο κινητήρας του είναι πιο δυνατός από του Fox αλλά η αίσθηση που αποκομίζεις από το τελευταίο είναι καλύτερη ενώ οι χώροι του είναι λίγο μεγαλύτεροι. Ωστόσο, το Matiz διαθέτει πέντε πόρτες και είναι σημαντικά φθηνότερο από το Fox άρα φαντάζει ως μια από τις κορυφαίες επιλογές για κάποιον που δεν θέλει να ξοδέψει περισσότερα χρήματα.











Daihatsu Cuore 1.0
hspace=0



















Κυβισμός989κ.εκ.
Ιπποδύναμη59 ίπποι/6.000σ.α.λ.
Ροπή91Nm/4.000σ.α.λ.
Επιτάχυνση12,2 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
160χλμ./ώρα
Τιμή8.190-10.380 ευρώ
Αν και διατίθεται και ως τρίθυρο, λόγω της χαμηλής τιμής πώλησής του επιλέξαμε την πεντάθυρη. Ο κινητήρας του υπολείπεται σε κυβισμό αλλά είναι πιο δυνατός από αυτόν του Fox και σε συνδυασμό με το μικρό βάρος του αμαξώματος προσφέρει καλύτερες επιδόσεις. O θόρυβος και στα δύο μοντέλα είναι τρικύλινδρος, οι χώροι για τους επιβάτες περίπου οι ίδιοι αλλά το Fox διαθέτει καλύτερη ποιότητα κατασκευής, μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ και διαφορετική οδική συμπεριφορά.











Hyundai Atos 1.1
hspace=0



















Κυβισμός1.086κ.εκ.
Ιπποδύναμη58/5.400σ.α.λ.
Ροπή89Nm/2.850σ.α.λ.
Επιτάχυνση15,8 δευτ..
Τελική
ταχύτητα
146χλμ./ώρα
Τιμή8.250-8.950 ευρώ
Η αξία του Atos είναι γνωστή στο αγοραστικό κοινό καθώς το κορεατικό μοντέλο κυκλοφορεί εδώ και αρκετό καιρό στην αγορά. Σε σχέση με το Fox, είναι φθηνότερο, διαθέτει ελαφρώς μικρότερους χώρους. Ωστόσο, η ποιότητα κατασκευής και η οδική συμπεριφορά είναι υπέρ του γερμανικού μοντέλου.











Fiat Panda 1.2
hspace=0



















Κυβισμός1.242 κ.εκ.
Ιπποδύναμη60 ίπποι/5.000 σ.α.λ.
Ροπή102Nm/2.500 σ.α.λ.
Επιτάχυνση14,0 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
155χλμ./ώρα
Τιμή9.750-11.450 ευρώ
Το νέο Panda επιβεβαιώνει ακράδαντα την εμπειρία της Fiat στην κατασκευή μικρών αυτοκινήτων. To σημαντικότερο πλεονέκτημα του ιταλικού μοντέλου, απέναντι στο Fox, εντοπίζεται στην χαμηλότερη τιμή πώλησής του και στα πέντε χρόνια εγγύησης για τα μηχανικά του μέρη αφού η προσφερόμενη άνεση, οι επιδόσεις και η οδική συμπεριφορά είναι λίγο-πολύ πανομοιότυπες.











Kia Picanto 1.0
hspace=0



















Κυβισμός1.086κ.εκ.
Ιπποδύναμη65 ίπποι/5.500σ.α.λ.
Ροπή94Nm/3.000σ.α.λ.
Επιτάχυνση15,4δευτ.
Τελική
ταχύτητα
154χλμ./ώρα
Τιμή8.760-10.970 ευρώ
To Picanto αποτελεί μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία, διατίθεται σε αρκετά καλή τιμή πώλησης και με ικανοποιητικό εξοπλισμό. Σε σύγκριση με το Fox, η ποιότητα κατασκευής του KIA είναι ένα κλικ πιο κάτω, ο χώρος αποσκευών είναι αρκετά μικρότερος ενώ η άνεση από την ανάρτηση προσεγγίζει αυτή του γερμανικού μοντέλου. Οι επιδόσεις είναι περίπου ίδιες αλλά η μεγαλύτερη διαφορά θα πρέπει να εντοπιστεί στη τιμή πώλησης των δύο μοντέλων.











Nissan Micra 1.2 (65PS)
hspace=0



















Κυβισμός1.240κ.εκ.
Ιπποδύναμη65/5.200σ.α.λ.
Ροπή110Nm/3.600σ.α.λ.
Επιτάχυνση16,3δευτ.
Τελική
ταχύτητα
154χλμ./ώρα
Τιμή9.870-10.270 ευρώ
Το Micra χαρακτηρίζεται από την δική του ξεχωριστή σχεδίαση προσφέροντας εφάμιλλους χώρους με το Fox και παρόμοια επίπεδα άνεσης. Με βάση τον εξοπλισμό που προσφέρει κάθε μοντέλο, οι διαφορές στις τιμές πώλησης είναι μικρές ενώ ένα από τα ισχυρότερα σημεία του ιαπωνικού αυτοκινήτου είναι ο πιο δυνατός κινητήρας των 65 ίππων.











Suzuki Alto 1.0
hspace=0



















Κυβισμός1.061κ.εκ.
Ιπποδύναμη63/6.000σ.α.λ
Ροπή85Νm/3.300σ.α.λ.
Επιτάχυνση15,1 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
155χλμ./ώρα
Τιμή8.657 ευρώ
Χωρίς να διαθέτει κάτι το ιδιαίτερο, το μικρότερο μοντέλο της Suzuki διατίθεται σε αρκετά καλή τιμή πώλησης, διαθέτει αποκλειστικά πέντε πόρτες και δυνατό κινητήρα. Ωστόσο, η οδική του συμπεριφορά θυμίζει μοντέλα προηγούμενης γενιάς ενώ σύντομα πρόκειται να αντικατασταθεί.











Toyota Aygo
hspace=0



















Κυβισμός998κ.εκ.
Ιπποδύναμη68 ίπποι/6.000σ.α.λ.
Ροπή93Nm/3.600σ.α.λ.
Επιτάχυνση14,2 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
157χλμ./ώρα
Τιμή9.650-11.260 ευρώ
Λόγω τιμής πώλησης και αμαξώματος, ως ανταγωνιστή του Fox θεωρούμε την τρίθυρη έκδοση του Aygo. To μικρότερο μοντέλο της Toyota είναι ίσως αυτό με την πιο ευχάριστη οδική συμπεριφορά στην κατηγορία του αλλά το Fox είναι περισσότερο αυτοκίνητο. Ο επίσης τρικύλνδρος κινητήρας είναι αισθητά πιο δυνατός από εκείνον του Fox και προσφέρει σημαντικά καλύτερες επιδόσεις. Η εικόνα στο εσωτερικό του Aygo διαθέτει περισσότερο στιλ αλλά οι χώροι στο γερμανικό μοντέλο είναι σημαντικά μεγαλύτεροι.


< Προηγούμενη


auto.in.gr

Sports in

Μπακς: Παραμένει εκτός ο Γιάννης Αντετοκούνμπο, χάνει και το Game 3 με τους Πέισερς

Χωρίς τον Γιάννη Αντετοκούνμπο θα αγωνιστούν οι Μπακς κόντρα στους Πέισερς, στο τρίτο ματς της σειράς των Play-offs, όπως ανακοίνωσαν επίσημα τα «Ελάφια»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024