Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Citroen C1: Λιλιπούπολη

Citroen C1: Λιλιπούπολη

Ηχοι, χρώματα και ανέμελη ζωή. Το Citroen C1 κάνει την απλότητα τρόπο ζωής και αφήνει το σφυγμό του να χτυπάει στους ρυθμούς της πόλης.

Μιχάλης Κατωπόδης

Το σύγχρονο αστικό περιβάλλον πολλοί εμίσησαν, την μετακίνηση όμως με το αυτοκίνητο ουδείς! Για όλους αυτούς τους πολέμιους των μέσων μαζικής μεταφοράς η Citroen δημιούργησε το C1, την έτερη γαλλική πρόταση της τριλογίας Toyota Aygo – Peugeot 107. Με αυτά μοιράζεται το ίδιο πλαίσιο, τους κινητήρες και αρκετά ακόμη μέρη, ευτυχώς όμως κρατάει και μερικά πράγματα για τον εαυτό του, ώστε να διαφοροποιείται των υπολοίπων.


































Ταυτότητα
Κινητήρας:
998 κ.εκ.
Ισχύς:
68 ίπποι/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή:
93 Nm/ 3.600 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100 χλμ./ώρα σε 13,7 δλ
Τελ. ταχύτητα:
157 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
8.890 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
10.230 ευρώ

Η ειδοποιός διαφορά -για μία μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού- έχει να κάνει με το χαμηλότερο κόστος κτήσης, που ξεκινάει στην ελληνική αγορά από τα 8.540 ευρώ για την τρίθυρη και τα 8.890 ευρώ για την πεντάθυρη έκδοση αμαξώματος. Οι τιμές αυτές, πράγματι, αποτελούν ένα σοβαρό κίνητρο για όποιον επιθυμεί ένα καλό και οικονομικό αυτοκίνητο πόλης, δεν εξαντλούν όμως τα προτερήματα του συνόλου. Μία προσεκτικότερη παρατήρηση θα φέρει στην επιφάνεια και άλλες, εξίσου σημαντικές πτυχές του χαρακτήρα του. Παρότι το πάτωμα είναι κοινό και για τις τρεις προαναφερόμενες προτάσεις, η εξωτερική εμφάνιση επαφίεται στη διακριτική ευχέρεια των σχεδιαστών της κάθε εταιρίας. Έτσι λοιπόν η Citroen στράφηκε σε ένα στιλ όχι τόσο επιθετικό αλλά περισσότερο κομψό και νεανικό, όπου οι καμπύλες του αμαξώματος σβήνουν απαλά μεταξύ τους, δημιουργώντας ένα ομοιογενές, όμορφο σύνολο. Η τοποθέτηση των τροχών στα άκρα του αμαξώματος, σε συνδυασμό με τον μελετημένο χωροταξικό σχεδιασμό, βοηθούν ώστε να εξασφαλίζεται η άνετη μετακίνηση τεσσάρων ενηλίκων. Ενδεικτικές είναι και οι μεγάλες πόρτες εμπρός και πίσω, που καλύπτουν όλο σχεδόν το προφίλ του αυτοκινήτου, διευκολύνοντας την είσοδο και έξοδο από αυτό.



Παρατηρώντας το εσωτερικό και συγκεκριμένα το ταμπλό, δύσκολα θα ανακαλύψει κανείς διαφορές από τα Toyota Aygo και Peugeot 107, με μόνο ίσως γνώρισμα το λογότυπο που κοσμεί το τιμόνι. Το design είναι σαφώς προχωρημένο, αν και σε κάποιους θα φανεί υπερβολικό. Η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή είναι -σε γενικές γραμμές- καλή για την κατηγορία. Στα θετικά περιλαμβάνονται επίσης οι εύχρηστες θέσεις για μικροαντικείμενα.





























Υπέρ
Υψηλό value for money
Eυελιξία σε συνθήκες κίνησης
Μειωμένη κατανάλωση
Κατά
Ελλιπής ηχομόνωση της καμπίνας των επιβατών
Τραχύτητα κινητήρα
Μηχανισμός ανοίγματος πίσω παραθύρων

Παρότι δεν λείπουν οι βασικές ηλεκτρικές ευκολίες, οι καπνίζοντες γρήγορα θα αντιληφθούν την απουσία του αναπτήρα με το τασάκι, πράγμα που πιθανότατα έγκειται στα πλαίσια της… αντικαπνιστικής εκστρατείας της εταιρίας. Ένα ακόμα αρνητικό έχει να κάνει με τη λειτουργία των πίσω παραθύρων που δεν ανοίγουν κανονικά, παρά μόνο εκτείνονται ελαφρά προς τα έξω, όπως συνηθίζεται στα coupe. Πρόβλημα που θα αντιμετωπίσει κανείς και στα Aygo και 107.



Προβλήματα θα παρατηρηθούν και σε ο,τι αφορά την ηχομόνωση. Η προσπάθεια για την διατήρηση του κόστους -και του βάρους- σε όσο το δυνατόν πιο χαμηλά επίπεδα δείχνει να έχει στερήσει πολύτιμα ηχομονωτικά υλικά από την καμπίνα. Αποτέλεσμα αυτού είναι ορισμένοι εξωτερικοί θόρυβοι, όπως επίσης και ο ήχος του κινητήρα να περνούν σχεδόν αφιλτράριστοι στο εσωτερικό, κουράζοντας έτσι τους επιβάτες.



Σε ο,τι αφορά το μηχανικό σύνολο των 998 κ.εκ., εξασφαλίζει αρκετά γραμμική απόδοση και ζωντάνια από τις χαμηλές στροφές. Στον αντίποδα όμως, η λογική των τριών κυλίνδρων, όπως επίσης και ο χαμηλός κυβισμός δεν μπορούν να αποτρέψουν τους κραδασμούς, που γίνονται αντιληπτοί στον οδηγό..



Το κύριο προσόν του εν λόγω συνόλου είναι σίγουρα η μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Τα 4,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα που δίνει ο κατασκευαστής δεν απέχουν πολύ από την πραγματικότητα, χρίζοντας το C1 ως ένα από τα οικονομικότερα αυτοκίνητα ανεξαρτήτως κατηγορίας.



Η συμβίωση με αυτό θα αποδειχτεί άκρως αναζωογονητική, αφού η σπιρτάδα και ο νεανικός του χαρακτήρας επιδρούν καταλυτικά στο αστικό περιβάλλον. Το ελαφρύ τιμόνι των 3,3 στροφών, σε συνεργασία με τις εξωτερικές διαστάσεις, χαρίζει ένα πολύ μικρό κύκλο στροφής, κάτι που θα εκτιμηθεί σε συνθήκες αυξημένης κίνησης και κατά το παρκάρισμα. Παράλληλα ο επιλογέας, αν και αδιάφορος σε αίσθηση, κρύβει ένα σωστά κλιμακωμένο, κοντό κιβώτιο που χαρίζει ικανοποιητικές επιδόσεις.



Τα πρώτα 100 χιλιόμετρα/ώρα από στάση έρχονται σε 13,7 δευτερόλεπτα, ενώ ο δείκτης του κοντέρ δεν θα διστάσει να εξαντλήσει όλες τις αναγραφόμενες ενδείξεις, ξεπερνώντας -έστω και πλασματικά- την επίσημη τελική των 157 χλμ./ώρα.



Λόγω του μειωμένου βάρους και διαφόρων ακόμη παραγόντων, η αύξηση της ταχύτητας επηρεάζει, εν μέρει, τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Η ευστάθεια και η κατευθυντικότητα δεν πρόκειται να μεταβληθούν ιδιαίτερα, η αίσθηση όμως που αποκομίζει ο οδηγός θα τον αποτρέψει να ανεβάσει ρυθμούς, εκεί όπου την ευθεία διαδέχονται οι στροφές.



Το τιμόνι δεν μεταφέρει την απαραίτητη πληροφόρηση, πράγμα όμως αναμενόμενο, αν αναλογιστούμε το χαρακτήρα και τις δυνατότητες του C1. Εκεί που δεν υπάρχουν πάντως παράπονα, είναι από το σύστημα πέδησης. Αυτό χάρη στα ABS, EBD και CSC, που φροντίζουν για την έγκαιρη και ασφαλή επιβράδυνση του οχήματος χωρίς να το αποσταθεροποιούν, όπως συμβαίνει με άλλες προτάσεις του ανταγωνισμού του.



Με κόστος 10.230 ευρώ για την μεσαία, εξοπλιστικά, έκδοση Style της δοκιμής μας, το πεντάπορτο C1 αποτελεί μία τίμια και ενδιαφέρουσα επιλογή, ικανοποιητικά εξοπλισμένη και με καλή σχέση αξίας/τιμής. Η αρχική έκδοση Joy, όπως προείπαμε, κοστίζει 8.890 ευρώ, στερείται όμως πλευρικών αερόσακων, ράδιοCD και ορισμένων ακόμα δευτερευόντων στοιχείων εξοπλισμού.



Η τρίτη και πλέον εξοπλισμένη έκδοση είναι η Dee Jay, των 10.550 ευρώ, που διακρίνεται από την Style χάρη στο φορητό MP3 Player -iPod- και στα δύο επιπλέον ηχεία που φέρει στην εταζέρα. Αν τώρα αποφασίσετε να επιλέξετε και το αυτόματο κιβώτιο SensoDrive, θα πρέπει να υπολογίσετε ένα επιπλέον κόστος, της τάξης των 670 ευρώ.


                                                                            Επόμενη >






































Κινητήρας
Κυβισμός998 κ.εκ.
Κύλινδροι3 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι)68 /6.000 σ.α.λ.
Ροπή (Νm)93 /3.600 σ.α.λ.
ΘέσηΕμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλήΑλουμίνιο/αλουμίνιο
ΤροφοδοσίαΨεκασμός πολλαπλών σημείων
Διάμετρος x διαδρομή71,0 x 84,0
Βαλβίδες ανά κύλινδρο4
Εκκεντροφόροι2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)68





































Μετάδοση
ΚίνησηΕμπρός
ΚιβώτιοΜηχανικό πέντε σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα)3,545 :1/8,1
1,913 :1/15,01
1,310 :1/21,91
1,027 :1/27,96
0,850 :1/33,78
Τελική σχέση διαφορικού 3,550 











Ανάρτηση
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας














Φρένα
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΤαμπούρα
ABSΝαι




















Τροχοί
Διαστάσεις14 x 4,5J
ΥλικόΧάλυβας
Τύπος ελαστικώνMichelin
Ελαστικά155/65 R14
ΡεζέρβαΚανονικής διαμέτρου

















Σύστημα διεύθυνσης
ΤύποςΚρεμαγιέρα
ΥποβοήθησηΗλεκτρική
Στροφές τιμονιού3,3
Διάμετρος στροφής9,5 μέτρα





























Διαστάσεις
Μήκος3,43 μέτρα
Πλάτος1.63 μέτρα
Ύψος1,47 μέτρα
Μεταξόνιο2,34 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά)1.415/ 1.405
Χώρος αποσκευών130 λίτρα
Βάρος790 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο11,6




















Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη5,1
Εκτός4,1
Μέση4,6
Ρεζερβουάρ (λίτρα)35
Αυτονομία760 χλμ. (θεωρητική μέση)











Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα157 χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα13,7 δευτερόλεπτα
< Προηγούμενη                                                Επόμενη >Αρκετοί κατασκευαστές διαθέτουν στη γκάμα τους ανάλογες προτάσεις, οδηγώντας τον ανταγωνισμό σε υψηλά επίπεδα. Οι κύριοι αντίζηλοι είναι τα Toyota Aygo και Peugeot 107, παρότι το δεύτερο δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμα στην Ελλάδα. Το πλεονέκτημα του C1 είναι το μειωμένο κόστος κτήσης και ο συνολικά ολοκληρωμένος -για τα δεδομένα της κατηγορίας- χαρακτήρας του. Αν εξαιρέσουμε το smart fortwo που βρίσκεται εκτός συναγωνισμού, λόγω δυνατοτήτων αλλά και κόστους, η πρόταση της Citroen είναι απόλυτα ανταγωνιστική σε όλους τους τομείς













Chevrolet Matiz 1.0
hspace=0



















Κυβισμός995κ.εκ.
Ιπποδύναμη66/5.400σ.α.λ.
Ροπή91Nm/4.200σ.α.λ.
Επιτάχυνση14,1 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
156χλμ./ώρα
Τιμή8.710 ευρώ

Τα κύρια όπλα του Chevrolet Matiz απέναντι στον ανταγωνισμό είναι η εξωτερική εμφάνιση και το χαμηλό κόστος κτήσης, αν και για τα δύο το C1 έχει… έτοιμη την απάντηση. Ο χώρος των αποσκευών είναι αισθητά μεγαλύτερος, το ταμπλό όμως δείχνει ξεπερασμένο, ενώ και η ποιότητα των χρησιμοποιούμενων υλικών είναι υποδεέστερη. Η άνεση στο εσωτερικό είναι εξίσου καλή, διατηρώντας μάλιστα χαμηλότερα επίπεδα θορύβου. Πρόσφατα πραγματοποίησε τις σχετικές δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP, συγκέντρωσε όμως μόλις δυόμισι αστέρια












Daihatsu Cuore 1.0
hspace=0



















Κυβισμός989κ.εκ.
Ιπποδύναμη59 ίπποι/6.000σ.α.λ.
Ροπή91Nm/4.000σ.α.λ.
Επιτάχυνση12,2 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
160χλμ./ώρα
Τιμή8.190-10.380 ευρώ

Το μεγάλο πλεονέκτημα του Daihatsu Cuore αφορά στη σπιρτάδα και τις επιδόσεις που εξασφαλίζει ο κινητήρας του, υποβοηθούμενος από το μειωμένο βάρος. Το εσωτερικό, λόγω μεγέθους, δεν είναι από τα πιο άνετα της κατηγορίας, ενώ και η σχεδίαση με τα χρησιμοποιούμενα πλαστικά δύσκολα θα εντυπωσιάσουν. Στον αντίποδα, η τιμή κτήσης είναι άκρως ανταγωνιστική, σε βαθμό που δικαιολογεί τα όποια ατοπήματα ως προς την άνεση και την ποιότητα κύλισης













Fiat Panda 1.2
hspace=0



















Κυβισμός1.242 κ.εκ.
Ιπποδύναμη60 ίπποι/5.000 σ.α.λ.
Ροπή102Nm/2.500 σ.α.λ.
Επιτάχυνση14 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
155 χλμ./ώρα
Τιμή9.750-11.450 ευρώ

Ανέκαθεν η Fiat κατασκεύαζε ανταγωνιστικά αυτοκίνητα πόλης και, βεβαίως, το Panda δεν αποκλίνει του κανόνα. Μπορεί οι επιδόσεις του να μην είναι τόσο καλές, στο θέμα όμως της άνεσης και της πρακτικότητας η ιταλική πρόταση κυμαίνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Η τιμή του είναι ελαφρά υψηλότερη από αυτή του C1 ενώ και τα επίπεδα παθητικής ασφάλειας δεν φτάνουν αυτά του γαλλικού μοντέλου. Κατά τα άλλα, πάντως, αποτελεί μία από τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις της αγοράς












Hyundai Atos 1.1
hspace=0



















Κυβισμός1.086κ.εκ.
Ιπποδύναμη58/5.400σ.α.λ.
Ροπή89Nm/2.850σ.α.λ.
Επιτάχυνση15,8 δευτ..
Τελική
ταχύτητα
146χλμ./ώρα
Τιμή7.990-8.890 ευρώ

Το Hyundai Atos αποτελεί αναμφίβολα ένα από τα πιο επιτυχημένα εμπορικά μοντέλα της κατηγορίας, αλλά κι ολόκληρης της αγοράς. Χωρίς να διακρίνεται πουθενά, κατορθώνει να μην υστερεί των αντιπάλων του, εξασφαλίζοντας παράλληλα το χαμηλότερο δυνατό κόστος κτήσης. Αυτό, σε συνεργασία με την αποδεδειγμένη αξιοπιστία το φέρνουν σε πλεονεκτική θέση έναντι του ανταγωνισμού. Η αχίλλειος πτέρνα του έχει να κάνει με τις μέτριες επιδόσεις και τη σχετικά υψηλή κατανάλωση












Kia Picanto 1.1
hspace=0



















Κυβισμός1.086κ.εκ.
Ιπποδύναμη65 ίπποι/5.500σ.α.λ.
Ροπή94Nm/3.000σ.α.λ.
Επιτάχυνση15,4δευτ.
Τελική
ταχύτητα
152χλμ./ώρα
Τιμή9.040-10.420 ευρώ

Από οικονομικής απόψεως το Kia Picanto αποτελεί την καλύτερη επιλογή, αν λάβει κανείς υπόψη του το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού που διαθέτει. Παράλληλα προσφέρει μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους και το πιο εύχρηστο, ίσως, πορτ μπαγκάζ της κατηγορίας. Εκεί που υστερεί είναι στον σχεδιασμό, που κρίνεται μάλλον συντηρητικός, αλλά και στις, κάτω του μέσου όρου, επιδόσεις. Η ποιότητα κατασκευής είναι απλά ικανοποιητική, αν και η άνεση με την εργονομία δεν θα δημιουργήσουν πρόβλημα












Peugeot 107
hspace=0



















Κυβισμός998κ.εκ.
Ιπποδύναμη68/6.000σ.α.λ.
Ροπή93Nm/3.600σ.α.λ.
Επιτάχυνση13,7δευτ.
Τελική
ταχύτητα
157χλμ./ώρα
ΤιμήΔεν έχει ανακοινωθεί

Μπορεί να μην έχει ακόμα κυκλοφορήσει στην ελληνική αγορά, το Peugeot 107 όμως θα αποτελέσει έναν από τους κυριότερους αντιπάλους του Citroen C1. Σε όλους σχεδόν τους τομείς οι διαφορές των δύο προτάσεων είναι ουσιαστικά ασήμαντες, αφού κατασκευάζονται με τις ίδιες προδιαγραφές. Τιμές για το 107 δεν έχουν ανακοινωθεί, πιθανότατα όμως θα είναι ανάλογες ή ελαφρά αυξημένες. Η μόνη ουσιαστική διαφορά έχει να κάνει με την εμφάνιση, η οποία όμως εξαρτάται από υποκειμενικά κριτήρια












Toyota Aygo
hspace=0



















Κυβισμός998κ.εκ.
Ιπποδύναμη68/6.000σ.α.λ.
Ροπή93Nm/3.600σ.α.λ.
Επιτάχυνση13,5δευτ.
Τελική
ταχύτητα
157χλμ./ώρα
Τιμή9.880-11.950 ευρώ

Οντας το πρώτο από την τριάδα που κυκλοφόρησε, το Aygo διακρίνεται για τον επιθετικό του σχεδιασμό, εν αντιθέσει με τους Γάλλους που καλλιεργούν ένα πιο παιχνιδιάρικο image. Η τιμή του ξεφεύγει ελαφρά προς τα πάνω, τουλάχιστον στη βασική έκδοση, συνοδεύεται όμως και από τη γνωστή εγγύηση έξι ετών της Toyota. Χάρη στις ρυθμίσεις της ανάρτησης η ιαπωνική εταιρία το έχει κάνει ένα τόνο πιο σπορτίφ από τα αδερφάκια του, πράγμα όμως που δεν μεταφράζεται σε επιδόσεις παρά μόνο σε αίσθηση



< Προηγούμενη


auto.in.gr

Sports in

Συνάντησε τον Νεϊμάρ ο Τσιτσιπάς

Συνάντηση αστέρων ανάμεσα σε Στέφανο Τσιτσιπά, Ντέιβιντ Μπέκαμ και Νεϊμάρ…

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024