-Και- αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV στα σχέδια της Mercedes-Benz

-Και- αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV στα σχέδια της Mercedes-Benz
Στο Παρίσι, τον προσεχή Οκτώβριο θα παρουσιάσει μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη αρχιτεκτονική η οποία θα αποτελέσει αφετηρία για το πρώτο της SUV με αντίστοιχη τεχνολογία, ενώ από το 2017, αναμένεται και η GLC F-Cell η οποία θα συνδυάζει plug-in τεχνολογία με κυψέλες καυσίμου  
8 φωτογραφίες

Η γερμανική φίρμα ανακοίνωσε τα σχέδιά της για τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα του στόλου της στο πλαίσιο της ολοένα αυστηρότερης νομοθεσίας και τα οποία εκτός από τα υβριδικής και τα plug-in υβριδικής τεχνολογίας οχήματα περιλαμβάνουν και ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV το οποίο αναμένεται πριν το τέλος της δεκαετίας.

«Οι κανόνες του παιχνιδιού αλλάζουν. Παρ΄όλα αυτά εμείς δεν πρόκειται να αλλάξουμε. Θα παραμείνουμε πρωταθλητές», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Wilko Stark, υπεύθυνος στρατηγικής και σχεδιασμού νέων προϊόντων μιλώντας στην εκδήλωση της Mercedes-Benz «Road To the Future» που πραγματοποιήθηκε στην Στουτγάρδη.

Όπως ο ίδιος διευκρίνισε, η Mercedes-Benz επενδύει ήδη κονδύλια ύψους 14,5 δισεκατομμυρίων ευρώ σε έρευνα και εξέλιξη προκειμένου να διασφαλιστεί ότι θα διατηρήσει τα ηνία όταν η έμφαση δοθεί στα εναλλακτικά καύσιμα και στα οχήματα με χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Όπως μάλιστα εξήγησε το στέλεχος της Mercedes-Benz, η φίρμα θα επικεντρωθεί σε τρεις βασικούς τομείς για την υλοποίηση των σχεδίων της, παρουσιάζοντας σημαντικά ορόσημα προς αυτήν την κατεύθυνση μέσα στο 2017.

Αναλυτικότερα, ο πρώτος τομέας είναι η βελτιστοποίηση της τεχνολογίας των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Ο W. Stark δήλωσε πεπεισμένος ότι υπάρχει μέλλον για τους κινητήρες diesel, αλλά και ότι για πολλές ακόμα δεκαετίες οι κινητήρες βενζίνης και diesel είναι αυτοί που θα καθορίζουν το βαθμό περιορισμού των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Τα σχέδια της Mercedes-Benz για την επίτευξη αυτού του στόχου περιλαμβάνουν βενζινοκίνητα υβριδικά σύνολα με ενσωματωμένο ηλεκτρικό σύστημα παροχής 48V, σύστημα ανάκτησης ενέργειας τα οποία θα προσφέρουν είτε τη δυνατότητα overboost είτε μικρή ηλεκτρική αυτονομία.

Σε αυτό το πλαίσιο αναμένεται να αξιοποιηθούν περισσότερο τεχνολογίες όπως το σύστημα ISG (Integrated Starter Generator) το οποίο έγκειται στην παρουσία μιας ενσωματωμένης ηλεκτρογεννήτριας για την υποβοήθηση του κινητήρα κατά την επιτάχυνση και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας κατά το φρενάρισμα, αλλά και η ενσωμάτωση φίλτρων μικροσωματιδίων και στους βενζινοκινητήρες.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία αναμένεται να πραγματοποιήσει την πρεμιέρα της στην ανανεωμένη S-Class, η οποία έχει πάρει εισιτήριο για το 2017. Αρχικά τα φίλτρα μικροσωματιδίων θα ενσωματωθούν σε εξακύλινδρο βενζινοκινητήρα και στη συνέχεια θα περάσουν και στους τετρακύλινδρους.

Σύμφωνα με τις συστάσεις, μέσα σε δύο δεκαετίες ο μέσος όρος των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στο στόλο της Mercedes-Benz έχει μειωθεί από τα 230 γρ./ χλμ. σε 123 γρ./χλμ. μέγεθος που η εξάπλωση των νέας τεχνολογίας βενζινοκινητήρων και των νέων πετρελαιοκινητήρων όπως ο τετρακύλινδρος diesel των 2,0 λίτρων που ήδη εξοπλίζει την E-Class αναμένεται να περιορίσουν κάτω από τα 100 γρ./χλμ. σε λίγα χρόνια.

Το επόμενο κεφάλαιο τεχνολογίας το οποίο θα εξελίξει η γερμανική φίρμα στο πλαίσιο του στόχου μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και κατανάλωσης είναι η περαιτέρω χρήση plug-in υβριδικών συνόλων. Σύμφωνα με τις συστάσεις ο αριθμός αντίστοιχων εκδόσεων μοντέλων της γερμανικής φίρμας αναμένεται να αυξηθεί σε δέκα από το 2017.

Εκτός από την αύξηση των plug-in υβριδικών εκδόσεων στην γκάμα, αναμένεται και η βελτίωση της συγκεκριμένης τεχνολογίας η οποία θα προσφέρει μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία με την ανανεωμένη S-Class 500e να κάνει την αρχή, από του χρόνου.

Οι βελτιώσεις που θα εισαγάγει θα περάσουν σταδιακά σε όλες τις plug-in υβριδικές εκδόσεις της γκάμας ενώ από το 2017, επίσης ξεκινώντας από την S 500e, θα ξεκινήσει η διάθεση ασύρματων συστημάτων επαγωγικής φόρτισης. Το συγκεκριμένο σύστημα θα διατεθεί ως προαιρετική επιλογή για την plug-in υβριδική έκδοση της S-Class και υπόσχεται πλήρη φόρτιση σε 2,5 ώρες.

Επόμενο βήμα στα αποδοτικά σχέδια των Γερμανών είναι φυσικά τα μηδενικών εκπομπών ηλεκτρικά αυτοκίνητα –με μπαταρίες ή τεχνολογία κυψελών καυσίμου. Ήδη η Mercedes-Benz έχει επενδύσει 500 εκατομμύρια ευρώ σε δεύτερο εργοστάσιο μπαταριών το οποίο αναμένεται να ανοίξει τις πόρτες του από το επόμενο καλοκαίρι και το οποίο θα συμβάλλει –και- στην μείωση του κόστους των plug-in υβριδικών εκδόσεων.

Σε ό,τι αφορά τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, η Mercedes-Benz εξελίσσει ήδη μια αντίστοιχη αρχιτεκτονική η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί σε πρωτότυπη μορφή στην έκθεση του Παρισιού τον προσεχή Οκτώβριο και θα αποτελέσει τη βάση για το πρώτο ηλεκτροκίνητο SUV της φίρμας το οποίο θα αξιοποιεί ένα σετ ηλεκτρικών μοτέρ που κινούν ένα κάθε άξονα και μπαταρίες οι οποίες θα του εξασφαλίζουν αυτονομία 500 χλμ.

Παράλληλα, η Mercedes-Benz ανακοίνωσε ήδη το λανσάρισμα μιας plug-in υδρογονοκίνητης GLC με τα διακριτικά F-CELL από την επόμενη χρονιά και η οποία θα αποσπάσει τον τίτλο του πρώτου plug-in SUV τεχνολογίας κυψελών καυσίμου ενώ, στην έκθεση του Παρισιού θα κάνει την πρεμιέρα του και ένα τρίο αμιγώς ηλεκτροκίνητων smart.
Περισσότερες Παρουσιάσεις
Publish read?
Yes
No