Τετάρτη 08 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Volvo V40 1.6 D2: Υπεραπόδοση

Volvo V40 1.6 D2: Υπεραπόδοση

Στην αποδοτικότερη -μέχρι σήμερα- εκδοχή του, το Volvo V40 αναδεικνύει με τον πιο εμφατικό τρόπο τα συγκριτικά πλεονεκτήματα ενός σύγχρονου πετρελαιοκινητήρα.

Γιάννης Αδάναλης

Λίγοι είναι αυτοί που θα έλεγαν όχι στη δυναμική και στις επιδόσεις που προσφέρουν απλόχερα οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες βενζίνης που έχουν κατακλύσει την ευρωπαϊκή αγορά, αντικαθιστώντας -στη λογική του downsizing- ατμοσφαιρικά σύνολα μεγαλύτερου κυβισμού.

Στην εποχή της… πετρελαιοαπαγόρευσης, άλλωστε, αποτελούσαν και τη μοναδική αξιόπιστη επιλογή, αν ήθελες να αποφύγεις τις οδυνηρές φορολογικές περιπέτειες και τις καθημερινές επισκέψεις στο κοντινότερο σημείο ανεφοδιασμού.

Σήμερα, βέβαια, που το diesel κυκλοφορεί… ελεύθερο στα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας, οι ισορροπίες έχουν πλέον αλλάξει. Πόσο μάλλον όταν τις αντίστοιχες εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου ενός αυτοκινήτου δεν χωρίζει μία μικρή… περιουσία αλλά μόλις 1.000 ευρώ.

Κάπως έτσι, λοιπόν, το V40 D2 -δηλαδή η μοναδική εκδοχή του σουηδικού μικρομεσαίου hatchback που εφοδιάζεται με πετρελαιοκινητήρα 1,6 λίτρων και απαλλάσσεται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας- αποκτά ξεχωριστό ενδιαφέρον.

Απουσία σχεδιαστικών ή εξοπλιστικών διαφορών -το V40 παραμένει το μοναδικό αυτοκίνητο της ευρωπαϊκής αγοράς που διαθέτει, ανεξαρτήτως έκδοσης, αερόσακο πεζού και συστήματα που αποτρέπουν μία ενδεχόμενη σύγκρουση ή έστω περιορίζουν τις συνέπειες της- η προσοχή σου στρέφεται εξαρχής στον κινητήρα diesel και σε όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που προκύπτουν από την αποδοτική και ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία του.

Πριν ακόμη διανύσεις τα πρώτα μέτρα στο αριστερό κάθισμα του V40 D2, το γεγονός ότι ο θόρυβος και ο κραδασμός του τετρακύλινδρου μοτέρ των 1.560 κ.εκ. δεν καταλήγουν στο εσωτερικό, δημιουργεί τις καλύτερες προϋποθέσεις.

Η ροπή από χαμηλά -σύμφωνα με τη σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία η μέγιστη τιμή των 270 Nm (285 Nm σε λειτουργία overboost) αποδίδεται από τις 1.750 σ.α.λ.- σε συνδυασμό με τον εξαιρετικό -σε αίσθηση και ακρίβεια επιλογέα ταχυτήτων- και το καλορυθμισμένο σύστημα start&stop, κάνουν την περιπλάνησή σου μέσα στην πόλη… παιχνιδάκι και μάλιστα χαμηλού κόστους, καθώς με λίγη παραπάνω προσοχή η πραγματική κατανάλωση καυσίμου δεν θα ξεπεράσει, κατά πολύ, τα 5,0 λίτρα/100 χλμ.

Σε απολύτως ικανοποιητικά επίπεδα κινείται και η άνεση, παρά το γεγονός ότι το «Sport Chassis» του προαιρετικού εξοπλισμού συνεπάγεται δυναμικότερες ρυθμίσεις αναρτήσεων και μικρότερη -κατά ένα εκατοστό- απόσταση αμαξώματος από το έδαφος.

Μπορεί, λοιπόν, να μιλάμε για την αποδοτικότερη και φιλικότερη προς το περιβάλλον πρόταση στη σημερινή γκάμα της Volvo, ωστόσο, τόσο ο 1.600άρης κινητήρας diesel των 115 ίππων όσο και οι ρυθμίσεις του πλαισίου χαρίζουν στο συγκεκριμένο V40 ένα ελκυστικότερο οδηγικό προφίλ.

Αδιαφορώντας για τις απόλυτες τιμές των επιδόσεων -ναι μεν ο χρόνος που απαιτείται για την επιτάχυνση του αυτοκινήτου από στάση ως τα 100 χλμ./ώρα (11,9 δευτ.) ικανοποιεί τις απαιτήσεις του μέσου οδηγού, ωστόσο, υπολείπεται αισθητά από την αντίστοιχη επίδοση της βενζινοκίνητης έκδοσης T3 των 150 ίππων (0-100 χλμ./ώρα σε 8,8 δευτ.)- μπορείς να συνεχίσεις να απολαμβάνεις την άνεση, την ασφάλεια και φυσικά τη σταθερά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Σε αντίθετη περίπτωση, δηλαδή αν αποφασίσεις να εξαντλήσεις τις δυνατότητες του πλαισίου, το V40 D2 δεν πρόκειται να σε απογοητεύσει εκμεταλλευόμενο -μεταξύ άλλων- και τις διαφοροποιημένες ρυθμίσεις των αναρτήσεων.

Ο κινητήρας diesel των 1,6 λίτρων δεν εξαντλεί με την ίδια ευκολία τα περιθώρια πρόσφυσης των μπροστινών τροχών και αυτό είναι μία καλή αφορμή ώστε να συμπεριφερθείς με λιγότερη ευγένεια στο πεντάλ του γκαζιού, ακόμη και στο εσωτερικό της στροφής.

Αντιστοίχως, το αμάξωμα εμφανίζει μικρότερες κλίσεις με αποτέλεσμα οι πιθανότητες αποσταθεροποίησής του να περιορίζονται εξίσου. Ακόμη και αν το παρακάνεις, ωστόσο, το μερικώς απενεργοποιούμενο ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας βρίσκεται πάντα εκεί ώστε να σε βγάλει από τη δύσκολη θέση, επαναφέροντας χωρίς καθυστέρηση τις ισορροπίες.

Το V40 D2 δεν αποτελεί, απλώς, την αποδοτικότερη εκδοχή του μικρομεσαίου Volvo, αλλά και την πιο ολοκληρωμένη, συνδυάζοντας με επιτυχία τα δυναμικά χαρακτηριστικά των βενζινοκίνητων προτάσεων με τη θεαματική και πάνω απ’ όλα ανταποδοτική οικονομία καυσίμου που εξασφαλίζει ο πετρελαιοκινητήρας των 1,6 λίτρων.

auto.in.gr

Sports in

Καλαϊτζάκης: «Θα πανηγυρίσουμε σήμερα κι αύριο, Πέμπτη έχουμε προπόνηση και Παρασκευή παίζουμε»

Στη δυσκολία της σειράς με τη Μακάμπι αναφέρθηκε ο Παναγιώτης Καλαϊτζάκης στις δηλώσεις του.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 08 Μαϊου 2024