Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Fiat 500L Natural Power: Φυσική εξέλιξη

Fiat 500L Natural Power: Φυσική εξέλιξη

Το παράδειγμα του Fiat Panda ακολουθεί το οικογενειακών προδιαγραφών 500L, εξασφαλίζοντας, χάρη στον TwinΑir κινητήρα διπλού καυσίμου, τα περιβαλλοντικά και μη πλεονεκτήματα που προκύπτουν από τη χρήση φυσικού αερίου.

Γιάννης Αδάναλης

Από το 1997 μέχρι σήμερα η Fiat έχει διαθέσει στην ευρωπαϊκή αγορά περισσότερα από 560.000 αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν ως καύσιμη ύλη το φυσικό αέριο, επιβεβαιώνοντας στην πράξη την αφοσίωσή της στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων.

Μάλιστα, σε αυτή την πορεία των 17 ετών, η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία έχει αποσπάσει ουκ ολίγες διακρίσεις που σχετίζονται με τη συστηματική χρήση φυσικού αερίου στις τετράτροχες προτάσεις της.

Η τελευταία από αυτές αφορά τον δικύλινδρο TwinAir κινητήρα των 875 κ.εκ., ο οποίος ψηφίστηκε στην έκδοση CNG ως ο «Καλύτερος Πράσινος Κινητήρας της Χρονιάς 2013».

To συγκεκριμένο μοτέρ το γνωρίσαμε για πρώτη φορά στο δημοφιλές Panda, εκεί δηλαδή όπου το περιορισμένο βάρος ενός τυπικού αυτοκινήτου πόλης δεν δημιουργούσε ουσιαστικά προβλήματα σε ένα υπερτροφοδοτούμενο σύνολο απόδοσης 80 ίππων και 140 Nm ροπής.

Ποσό διαφορετικά θα μπορούσαν να είναι τα πράγματα στην περίπτωση του σαφώς μεγαλύτερου και βαρύτερου Fiat 500L; Η απάντηση φαντάζει εύκολη, παρατηρώντας τις διαφοροποιήσεις που έχουν προκύψει στα νούμερα των επιδόσεων και της κατανάλωσης καυσίμου, στην πραγματικότητα, όμως, δεν είναι.

Το επιπλέον βάρος του 500L CNG, σε σχέση πάντα με την αντίστοιχη έκδοση του Panda, φτάνει τα 180 κιλά. Είναι προφανές, λοιπόν, ότι το έργο του δικύλινδρου και αποκλειστικά υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης των 875 κ.εκ. δεν είναι το ίδιο εύκολο.

Σύμφωνα με την ιταλική φίρμα, με τη χρήση φυσικού αερίου η διαδικασία επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 15,7 δευτερόλεπτα, χρόνος που σε πραγματικές συνθήκες ενδέχεται να είναι ακόμη μεγαλύτερος.

Ουσιαστικά θα πρέπει να κινηθείς με μία ταχύτητα κάτω και να εξαντλήσεις τη διαδρομή του γκαζιού αν θες να εξασφαλίσεις έναν αξιοπρεπή ρυθμό, έστω και αν αυτή η πρακτική ακυρώνει τη φιλοσοφία και τον προσανατολισμό της συγκεκριμένης έκδοσης.

Δείχνοντας περισσότερη υπομονή και αξιοποιώντας τις έξι σχέσεις του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων, αργά ή γρήγορα θα βρεις την απαιτούμενη ισορροπία.

Ισορροπία που, μεταξύ άλλων, θα κρύψει τις όποιες ιδιαιτερότητες του προσανατολισμένου στην άνεση πλαισίου και του μέτριου, σε αίσθηση και πληροφόρηση, ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης.

Κατά τ’ άλλα, η αλλαγή καυσίμου από φυσικό αέριο σε βενζίνη πραγματοποιείται με το πάτημα ενός διακόπτη και δεν απαιτεί την ακινητοποίηση του οχήματος, ενώ η αυτονομία που εξασφαλίζουν συνδυαστικά οι δεξαμενές βενζίνης (50 λίτρα) και φυσικού αερίου (14 κιλά) ξεπερνά τα 1.200 χιλιόμετρα.

Και όλα αυτά χωρίς ουσιαστικές παραχωρήσεις σε επίπεδο άνεσης ή πρακτικότητας, καθώς η μοναδική «απώλεια» έχει να κάνει με τον όγκο του χώρου αποσκευών και ειδικότερα με την υποχώρησή του κατά 13 λίτρα.

Παραβλέποντας το περιορισμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα ενός τετράτροχου που έχει την ικανότητα να κινείται με την αποκλειστική χρήση του φυσικού αερίου, το ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι αν το επιπλέον κόστος των 2.000 ευρώ μπορεί να αποσβεσθεί χάρη στο μειωμένο κόστος κίνησης που εξασφαλίζει η χαμηλή τιμή διάθεσης του συγκεκριμένου καυσίμου στη χώρα μας.

Με την προϋπόθεση ότι η απόσταση που διανύει κάποιος σε ετήσια βάση αντιστοιχεί σε 15.000 χιλιόμετρα, τότε το ετήσιο όφελος που προκύπτει από την κατανάλωση φυσικού αερίου (0,97 ευρώ/κιλό) αντί για αμόλυβδη βενζίνη (1,65 ευρώ/λίτρο) αγγίζει τα 900 ευρώ.

Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστούν κάτι παραπάνω από δύο χρόνια ώστε το Fiat 500L Natural Power να ξεκινήσει να… αφήνει χρήματα στην τσέπη σου. Αρκεί, βέβαια, ζεις ή να κινείσαι κοντά σε ένα από τα λιγοστά σημεία ανεφοδιασμού, καθώς το περιορισμένο δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου εξακολουθεί να αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μειονεκτήματα κάθε συμβατού, με τον συγκεκριμένο τύπο καυσίμου, τετράτροχου.

auto.in.gr

Sports in

Ολυμπιακός: Σίνα, Μουζακίτης και Χαράλαμπος Κωστούλας στην καλύτερη 11άδα του Youth League

Τρεις παίκτες του Ολυμπιακού συμπεριλήφθηκαν από την ιστοσελίδα Football talent Scout στην καλύτερη 11άδα της διοργάνωσης.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024