Παρασκευή 17 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Audi S3 2013: Υπερδύναμη

Audi S3 2013: Υπερδύναμη

Ισχυρότερο και ελαφρύτερο απ’ ότι στο παρελθόν, το νέο Αudi S3 διεκδικεί εκ νέου την κορυφή στην κατηγορία των πολυπόθητων "hot hatch".

Γιάννης Αδάναλης

Όπως σε κάθε Audi S3 έτσι και στο σημερινό hot hatch της γερμανικής φίρμας όλα ξεκινούν και τελειώνουν στον κινητήρα που φιλοξενεί κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματός του.

Αυτή τη φορά, βέβαια, έχεις έναν ακόμη λόγο για να σταθείς στις προδιαγραφές του τετρακύλινδρου μοτέρ των 1.984 κ.εκ., καθώς δεν πρόκειται για τη μετεξέλιξη του μέχρι σήμερα γνωστού κινητήρα αλλά για ένα πραγματικά νέο και δίχως καμία αμφιβολία αποδοτικό τετρακύλινδρο σύνολο.

Για του λόγου το αληθές, ο TFSI των 2,0 λίτρων αποδίδει με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή 300 ίππους και 380 Nm, καταναλώνοντας ωστόσο μόλις 6,9 λίτρα καυσίμου ανά χιλιόμετρο και εκπέμποντας 159 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

Πώς επιτυγχάνεται αυτό; Καταρχάς, ο νέος κινητήρας της Audi χρησιμοποιεί δύο συστήματα ψεκασμού. Τον άμεσο (ψεκασμός απευθείας στους θαλάμους καύσης) που αξιοποιείται κατά την εκκίνηση του κινητήρα και στις υψηλές στροφές λειτουργίας και τον έμμεσο (ψεκασμός στην κεντρική εισαγωγή), ο οποίος αποδεικνύεται αποδοτικότερος σε όχι και τόσο υψηλά φορτία.

Βελτιωτικές παρεμβάσεις έχει δεχτεί και το σύστημα εξαγωγής, είτε μιλάμε για το μεταβλητό χρονισμό των αντίστοιχων βαλβίδων είτε για την πολλαπλή, η οποία έχει ενσωματωθεί στην κυλινδροκεφαλή εξασφαλίζοντας την ταχύτερη επίτευξη της επιθυμητής θερμοκρασίας του κινητήρα και περιορίζοντας την ανάγκη τροφοδοσίας του με πλούσιο μείγμα.

Ασυνήθιστα υψηλή για έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης είναι, επίσης, η σχέση συμπίεσης (9.3:1) και το μέγεθος του υπερσυμπιεστή, ενώ ο υψηλών προδιαγραφών εναλλάκτης νερού-αέρα (intercooler) μειώνει αποτελεσματικά τη θερμοκρασία -και συνεπώς την ποσότητα- αέρα που απαιτείται για την αποδοτική λειτουργία του τετρακύλινδρου μοτέρ.

Τέλος, ο πλήρης ανασχεδιασμός του κινητήρα οδήγησε στην ενίσχυση των επιμέρους τμημάτων του και στον περιορισμό -κατά πέντε κιλά- του συνολικού βάρους, με την κυλινδροκεφαλή να έχει κατασκευαστεί από ένα νέο κράμα αλουμινίου.

Η συνέχεια ανήκει στο μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων του βασικού εξοπλισμού, το οποίο μεταξύ άλλων περιβάλλεται από μαγνήσιο. Προαιρετικά διατίθεται και το επίσης εξατάχυτο ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic που διαθέτει δύο προγράμματα λειτουργίας (D και S) και launch control.

Ανεξάρτητα από το κιβώτιο που θα επιλέξει κανείς, πάντως, το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης ανήκει στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου.

Για την ακρίβεια το σύστημα quattro αποτελείται από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη, ο οποίος μεταβάλλει την κατανομή της ροπής μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα.

Κατά τ’ άλλα, το νέο «δάπεδο» του γερμανικού ομίλου, πάνω στο οποίο βασίζονται τα νέα VW Golf και Seat Leon, έχει οδηγήσει στη μείωση του συνολικού βάρους και στην ορθολογικότερη κατανομή του, βελτιώνοντας τις επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Οι τροχοί των 18 ιντσών, το αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης και το επαναπρογραμματισμένο ESP, επιβεβαιώνουν το προφίλ του S3, πολύ πριν ο πλούσιος -ούτως ή άλλως- εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας αλλά και η υψηλή ποιότητα κατασκευής αφήσει σαφή υπονοούμενα για τις premium… καταβολές του.

Το νέο S3 είναι πολύ πιθανό να αποκαλυφθεί στην προσεχή έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το πανίσχυρο hot hatch της Audi θα είναι διαθέσιμο στην γερμανική αγορά στις αρχές του επόμενου έτους, με τιμή εκκίνησης τα 38.900 ευρώ.

auto.in.gr

Sports in

Μεντιλίμπαρ: «Είμαστε σε συζητήσεις με τη διοίκηση για το ρόστερ της νέας σεζόν»

Η πρώτη ατάκα του Χοσέ Λουίς Μεντιλίμπαρ για τον Ολυμπιακό της επόμενης αγωνιστικής περιόδου.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 17 Μαϊου 2024