Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
BMW X5 2014: Σημείο επαναφοράς

BMW X5 2014: Σημείο επαναφοράς

Με αιχμή του δόρατος τις εφαρμογές υψηλής τεχνολογίας, τους υπεραποδοτικούς κινητήρες πετρελαίου αλλά και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά μιας premium κατασκευής, η νέα ΒΜW X5 επαναφέρει στον χάρτη της ευρωπαϊκής αγοράς τα "full size" SUV.

Γιάννης Αδάναλης

Εν έτει 1999, η ακριβοθώρητη X5 αποτέλεσε την πρώτη και μοναδική, έως το 2003, πρόταση της BMW στην ευρύτερη κατηγορία των SUV. Συνδυάζοντας την πολυτέλεια με τις επιβλητικές διαστάσεις και τα δυναμικά χαρακτηριστικά μιας αυθεντικής BMW, το βαυαρικό SUV δεν άργησε να κερδίσει την εμπιστοσύνη εκείνων που θέλησαν να αποχωριστούν τις ανέσεις μιας παραδοσιακής μπερλίνας για χάρη της πολυχρηστικότητας ή της αντισυμβατικότητας ενός οχήματος ελευθέρου χρόνου.

Σχεδόν 15 χρόνια μετά η BMW X5 περνά στην τρίτη γενιά της, έχοντας ήδη στο ενεργητικό της 1,3 εκατομμύρια πωλήσεων. H βαριά κληρονομιά αλλά και το δυσμενές οικονομικό κλίμα στο οποίο καλείται να επιβιώσει δεν αναχαίτισαν την εξέλιξή της.

Μπορεί ο σχεδιασμός του αμαξώματος αλλά και η διατήρηση των μεγεθών του στα επίπεδα του απερχόμενου μοντέλου -χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το μήκος του μεταξονίου- να μην σου επιτρέπουν να μιλήσεις για επανάσταση, ωστόσο, μια απλή καταγραφή του τεχνολογικού «οπλοστασίου» της σημερινής X5 πείθει ακόμη και τον πιο δύσπιστο για την πρόοδο που έχει παρουσιάσει.

Η βελτίωση των αεροδυναμικών επιδόσεων, ο περαιτέρω περιορισμός της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η παρουσία τρίτης σειράς καθισμάτων στο εσωτερικό και η ενσωμάτωση προηγμένων εφαρμογών άνεσης ή ασφάλειας σε αυτό, αποτελούν τον καλύτερο πρόλογο πριν αναρριχηθείς στο αριστερό κάθισμα της πληθωρικής BMW.

Με ή χωρίς την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, με ή χωρίς τον μεταβλητό λόγο μετάδοσης του προαιρετικά διαθέσιμου συστήματος διεύθυνσης «Active Steering», με ή χωρίς τους 381 ίππους και τα 740 Nm ροπής της X5 M50d, το βαυαρικό SUV «κρύβει» τα παραπανίσια κιλά του, δίνοντας την αίσθηση ότι οδηγείς ένα πολύ μικρότερο και πολύ ελαφρύτερο σύνολο.

Ανεξαρτήτως έκδοσης, ο διακόπτης ελέγχου οδηγικής εμπειρίας βρίσκεται πάντα εκεί, εξασφαλίζοντας τη δυνατότητα να επιλέξεις ένα από τα προγράμματα οδήγησης και να προσαρμόσεις τα βασικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, όπως η απόκριση του γκαζιού, στα μέτρα σου. Πανταχού παρών και το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, σημείο αναφοράς για κάθε νέα BMW που περνά στην παραγωγή.

Το σύστημα μετάδοσης συμπληρώνει το νέo και ελαφρύτερo, κατά 1,4 κιλά, xDrive. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης της X5 λαμβάνει υπόψη μια σειρά παραμέτρων, προσαρμόζοντας αυτόματα την κατανομή της διαθέσιμης ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες και εξασφαλίζοντας τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση σε κάθε τύπο οδοστρώματος.

Μάλιστα, επιλέγοντας τα προαιρετικά διαθέσιμα πακέτα Dynamic ή Professional Adaptive Suspension, πέρα από την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, η X5 αποκτά και το Dynamic Performance Control ή σε ελεύθερη μετάφραση ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το οποίο «μοιράζει» τη ροπή ανάμεσα στους τροχούς του πίσω άξονα.

Φυσικά ο κατάλογος των τεχνολογιών που «κουβαλά» η νέα X5 δεν σταματά εδώ. Οι εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας -είτε αυτές ενημερώνουν έγκαιρα τον οδηγό, είτε παρεμβαίνουν αποτελεσματικά την κρίσιμη στιγμή- ελαχιστοποιούν την πιθανότητα λάθους ή στη χειρότερη των περιπτώσεων περιορίζουν τις συνέπειες ενός αναπόφευκτου ατυχήματος.

Με τη σειρά τους, το έγχρωμο Head-Up Display και η οθόνη υψηλής ευκρίνειας των 10,2 ιντσών εξασφαλίζουν την καλύτερη δυνατή απεικόνιση των βασικών λειτουργιών του αυτοκινήτου αλλά και των ενδείξεων του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, το οποίο καλείσαι να χειριστείς από τους γνώριμους, πλέον, περιστροφικούς ή μη διακόπτες της κεντρικής κονσόλας.

Στους ήπιους ρυθμούς που επέβαλαν τα όρια ταχύτητας στο οδικό δίκτυο της Αυστρίας, η X5 με τον εξακύλινδρο κινητήρα πετρελαίου των 3,0 λίτρων και των 258 ίππων ανταποκρίθηκε χωρίς δυσκολία στο έργο της.

Παραβλέποντας τις επιδόσεις, αυτές θα πρέπει να τις αναζητήσεις στις ισχυρότερες εκδόσεις του αυτοκινήτου, το γεγονός ότι η X5 xDrive 30d καταναλώνει μόλις 6,2 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ. και αντιστοίχως εκπέμπει 162 γραμμάρια διοξειδίου ανά χιλιόμετρο, σου επιτρέπει να ξεπεράσεις το ισχυρό, ομολογουμένως, φορολογικό αντικίνητρο του υψηλού -για τα δεδομένα της χώρας μας- κυβισμού.

Ανάλογης χωρητικότητας είναι και ο πετρελαιοκινητήρας της έκδοσης Μ50d, μόνο που σε αυτή την περίπτωση η παρουσία τριών(!) υπερσυμπιεστών αυξάνει τη μέγιστη τιμής της ισχύος στους 381 ίππους και της ροπής στα 740 Nm.

Ακόμη πιο μακριά από την ελληνική πραγματικότητα βρίσκεται η μοναδική, για την ώρα, βενζινοκίνητη έκδοση του αυτοκινήτου, καθώς εφοδιάζεται με έναν V8 υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, απόδοσης 450 ίππων και 640 Nm ροπής.

Τον προσεχή Δεκέμβριο, η X5 πρόκειται να αποκτήσει, για πρώτη φορά στη σύντομη ιστορία της, έκδοση με κίνηση στους πίσω τροχούς (sDrive25d), εμπλουτίζοντας παράλληλα την γκάμα της με περισσότερους κινητήρες βενζίνης (xDrive35i) και diesel (xDrive40d).

Σε ότι αφορά τη διάθεση του αυτοκινήτου στη χώρα μας, αυτή αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στις επόμενες ημέρες, χωρίς ωστόσο να έχουν γίνει γνωστές οι τιμές των εκδόσεών του.

H νέα BMW X5με μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 4,886/ 1,938/ 1,762

Μεταξόνιο (μέτρα):2,933

Κινητήρας (κ.εκ.): 2.993 (xDrive30d), 2.993 (Μ50d), 4.395 (xDrive50i)

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.):258/4.000 (xDrive30d), 381/4.000 (Μ50d), 450/5.500 (xDrive50i)

Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 560/1.500 (xDrive30d), 740/2.000 (Μ50d), 320/1.750 (xDrive50i)

Βάρος (κιλά):Aπό 2.070

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο):6,2(xDrive30d), 6,7 (Μ50d), 10,4 (xDrive50i)

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.):162 (xDrive30d), 177 (Μ50d), 242 (xDrive50i)

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα):6,9 (xDrive30d), 5,3 (Μ50d), 5,0 (xDrive50i)

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα):230 (xDrive30d), 250 (Μ50d), 250 (xDrive50i)

auto.in.gr

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024