Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Volvo XC90 2015: 1+1 πρωτιά ασφαλείας για το σουηδικό SUV

Volvo XC90 2015: 1+1 πρωτιά ασφαλείας για το σουηδικό SUV

H σουηδική φίρμα αποκαλύπτει τις προδιαγραφές του XC90 που θα κληθούν να στηρίξουν το χαρακτηρισμό του ως του ασφαλέστερου αυτοκινήτου στον κόσμο και στις οποίες, συγκαταλέγονται δύο καινοτόμα συστήματα τα οποία αποτελούν παγκόσμια πρωτιά, καθώς θα είναι η πρώτη φορά που αντίστοιχα gadget ασφαλείας ανήκουν στοιχεία του βασικού εξοπλισμού ενός αυτοκινήτου.

Πλέον, απομένει μόλις ένας μήνας για την πλήρη αποκάλυψη του νέου πολυτελούς επταθέσιου SUV των Σουηδών στα τέλη Αυγούστου και η Volvo, προσφέρει μια πρόγευση του βασικού εξοπλισμού ασφαλείας που θα διαθέτει το XC90 –μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται και δύο παγκόσμιες πρωτιές στον τομέα της ασφάλειας- και τα οποία θα κληθούν να στοιχειοθετήσουν το χαρακτηρισμό του ως του ασφαλέστερου αυτοκινήτου στον κόσμο, φέρνοντας τη σουηδική φίρμα πιο κοντά στο στόχο της για μηδενικά δυστυχήματα και σοβαρούς τραυματισμούς με μοντέλα της έως το 2020.

Αναλυτικότερα, ξεκινώντας από τις δύο παγκόσμιες «πρεμιέρες» ασφάλειας του XC90, πρόκειται, αφενός για ένα σύστημα συνδυαστικής προστασίας σε περίπτωση εκτροπής από το δρόμο και αφετέρου για ένα, σύστημα που ενεργοποιεί αυτομάτως τα φρένα, όταν, σε διασταύρωση, ο οδηγός ξεκινήσει να στρίψει και βρεθεί στην πορεία άλλου οχήματος, ερχόμενου από άλλη κατεύθυνση με κίνδυνο ατυχήματος.

Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο Peter Mertens, επικεφαλής έρευνας και εξέλιξης στην Volvo, «Η αφετηρία μας σε ό,τι αφορά την ασφάλεια είναι η ίδια όπως και πριν από 87 χρόνια: οι πραγματικές συνθήκες. Μελετάμε τα δεδομένα, αναλύουμε τους αριθμούς, καινοτομούμε. Το αποτέλεσμα είναι ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ».

Σε ό,τι αφορά, το σύστημα προστασίας εκτροπής από το δρόμο Safe Positionning, η παρουσία του είναι καθοριστική καθώς, σύμφωνα με τη Volvo, η έξοδος ενός οχήματος από το δρόμο είναι ένας συνηθισμένος τύπο ατυχήματος με διαφορετικές αιτίες όπως η διάσπαση της προσοχής του οδηγού, η κόπωση ή οι κακές καιρικές συνθήκες.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, οι μισοί θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στις ΗΠΑ οφείλονται στην έξοδο του αυτοκινήτου από τον δρόμο, ενώ στη Σουηδία, τα ατυχήματα στα οποία εμπλέκεται ένα μόνο αυτοκίνητο αποτελούν το ένα τρίτο όλων των θανατηφόρων και σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.

Έτσι, το σύστημα Safe Positionning, συνδυάζοντας μια σειρά παραμέτρων και διαφορετικών λειτουργιών στοχεύει στο να μετριάσει τις αρνητικές συνέπειες μιας εκτροπής από το δρόμο.

Όλα ξεκινούν από τα συστήματα ανίχνευσης του XC90 που έχουν τη δυνατότητα να “αντιληφθούν” την έξοδο του οχήματος από το δρόμο, δίνοντας σήμα στο σύστημα ελέγχου των ζωνών ασφαλείας οι οποίες σφίγγουν συγκρατώντας τους επιβαίνοντες στις θέσεις τους για όσο το αυτοκίνητο συνεχίζει να βρίσκεται εν κινήσει.

Ταυτόχρονα, ενεργοποιείται μια δεύτερη λειτουργία η οποία έχει ως στόχο την αποτροπή των τραυματισμών στην σπονδυλική στήλη που μπορεί να προκληθούν από μια ενδεχόμενη ανώμαλη προσγείωση του αυτοκινήτου μετά από την εκτροπή του. Η συγκεκριμένη λειτουργία σχεδιάστηκε προκειμένου να προστατεύει την επαφή της σπονδυλικής στήλης με το σκελετό του καθίσματος απορροφώντας την ενέργεια και τις κατακόρυφες δυνάμεις που δέχεται το σώμα έως και κατά 1/3.

Παράλληλα, μια σειρά τεχνολογιών όπως το Lane Keeping Aid, to Driver Alert Control συνδυαστικά με το Rest Stop Guidance, λειτουργούν επικουρικά στον οδηγό προκειμένου να αποφύγει το ενδεχόμενο εκτροπής. Έτσι, όταν το Lane Keeping Aid, αντιληφθεί ακούσια παρέκκλιση από τη λωρίδα κυκλοφορίας, παρεμβαίνει διορθωτικά στο σύστημα διεύθυνσης ενώ, όταν το Driver Alert Control ανιχνεύσει, βάσει του τρόπου οδήγησης, κόπωση και διάσπαση προσοχής του οδηγού τον ειδοποιεί, ενώ το Rest Stop Guidance τον καθοδηγεί στον πλησιέστερο χώρο ανάπαυσης.

Η δεύτερη παγκόσμια καινοτομία ασφάλειας που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του XC90 έγκειται στην αποτροπή σύγκρουσης σε διασταύρωση, ένα πολύ συνηθισμένο ατύχημα στα πολυσύχναστα αστικά σταυροδρόμια και όχι μόνο. Το συγκεκριμένο σύστημα μπορεί να ανιχνεύσει το ενδεχόμενο επικείμενης σύγκρουσης όταν ο οδηγός, αλλάζοντας κατεύθυνση σε μία διασταύρωση βρεθεί στην πορεία άλλου αυτοκινήτου και ενεργοποιεί αυτομάτως το σύστημα πέδησης, αποτρέποντας ενδεχόμενο ατύχημα ή μετριάζοντας τις επιπτώσεις του και λειτουργεί τόσο σε χαμηλές όσο και σε υψηλότερες ταχύτητες.

Όπως σημειώνει η Dr. Lotta Jakobsson η οποία έχει σημαντική εμπλοκή στην εξέλιξη των παραπάνω συστημάτων: «Οι δύο παραπάνω παγκόσμιες καινοτομίες αποτελούν ένα επιπλέον δείγμα του τρόπου με τον οποίο οι νέες τεχνολογίες αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα κυκλοφορίας των αυτοκινήτων σε πραγματικές συνθήκες».

Τις παγκόσμιες καινοτομίες ασφαλείας του XC90 συμπληρώνει μια πλούσια λίστα επιμέρους συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας τα οποία στοχεύουν σε μια συνολική αντιμετώπιση των κινδύνων στο δρόμο, λειτουργώντας άλλοτε επικουρικά στον οδηγό και άλλοτε αποτρεπτικά ως προς μια επικείμενη σύγκρουση.

Έτσι στην μακρά λίστα εξοπλισμού ασφαλείας του Volvo ΧC90 συγκαταλέγονται radar και αισθητήρες στο πίσω τμήμα τα οποία ανιχνεύουν το ενδεχόμενο οπίσθιας σύγκρουσης και, στη συνέχεια, σφίγγουν τις ζώνες ασφαλείας, ενώ, τα νέα καθίσματα με την καινοτόμο σχεδίαση για την προστασία του αυχένα προσφέρουν μια συνολική αντιμετώπιση στην μείωση των αρνητικών συνεπειών και των τραυματισμών σε ένα αντίστοιχο ενδεχόμενο.

Παράλληλα με τις παραπάνω λειτουργίες το σύστημα προστασίας για οπίσθιες συγκρούσεις ενεργοποιεί τα φώτα κινδύνου του αυτοκινήτου (alarm) σε μια απόπειρα να ειδοποιήσει τον πίσω οδηγό για την απροσεξία του.

Το XC90 διαθέτει επίσης στο βασικό του εξοπλισμό, το σύστημα αποτροπής και προστασίας από ανατροπή, Roll Stability Control.

Το συγκεκριμένο σύστημα αξιοποιώντας τους πολυάριθμους αισθητήρες του αυτοκινήτου, αρχικά υπολογίζει τον ενδεχόμενο κίνδυνο ανατροπής και αν διαπιστώσει ότι είναι αυξημένος, αρχικά, περιορίζει τη ροπή του κινητήρα και, κατά δεύτερον, φρενάρει, ελαφρώς, τον τροχό ή τους τροχούς που απαιτείται αναλόγως την περίσταση, ώστε να μετριάσει ή και να αποτρέψει την ανατροπή.

Αν αυτό δεν είναι εφικτό, σε περίπτωση ανατροπής, ενεργοποιούνται οι αερόσακοι οροφής οι οποίοι καλύπτουν και τις τρεις σειρές καθισμάτων και οι οποίοι παραμένουν ανοιχτοί για αρκετό χρόνο προκειμένου να αποτραπούν οι τραυματισμοί στο κεφάλι. Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι και τα επτά καθίσματα του XC90 διαθέτουν ζώνες ασφαλείας με πυροτεχνικούς προεταντήρες.

Το παρών στον εξοπλισμό ασφαλείας δίνει το οικείο αλλά και βελτιωμένο σύστημα αυτόματης πέδησης σε περίπτωση ενδεχόμενου ατυχήματος, City Safety.

Στην νέα εκδοχή του ,το σύστημα αυτό αποτροπής συγκρούσεων και ατυχημάτων έχει ευρύτερο φάσμα λειτουργίας και ανίχνευσης αντίστοιχων ενδεχομένων, καθώς, με τη συνδρομή ταχύτερων καμερών υψηλής ευαισθησίας, μπορεί να αναγνωρίσει επικείμενο κίνδυνο σύγκρουσης με οχήματα, ποδήλατα και πεζούς μέρα και νύχτα και να ενεργοποιήσει το σύστημα πέδησης σε περίπτωση απουσίας της απαιτούμενης πρωτοβουλίας από τον οδηγό.

Το παλμαρέ τεχνολογιών ασφαλείας του XC90 συμπληρώνει αναβαθμισμένο σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, καθιστώντας το σουηδικό SUV το πρώτο στον κόσμο που διαθέτει ένα αντίστοιχο σύστημα στο βασικό του εξοπλισμό.

Το παρών δίνει και το σύστημα Blind Spot Information System το οποίο ειδοποιεί τον οδηγών για οχήματα που κινούνται στην περιοχή της τυφλής γωνίας του καθρέφτη.

Επίσης η επιπλέον λειτουργία Queue Assist του συστήματος Cruise Control καθιστά εφικτή την αυτόνομη οδήγηση, καθώς με τη συνδρομή ενός συνδυασμού συστημάτων το XC90 μπορεί να ακολουθεί το προπορευόμενο όχημα σε μποτιλιάρισμα με χαμηλές ταχύτητες, με την επιτάχυνση, το φρενάρισμα αλλά και το σύστημα διεύθυνσης να λειτουργούν αυτομάτως.

«Η διάσπαση και η χαλάρωση της προσοχής είναι η πιο κοινή αιτία ατυχημάτων στις σύγχρονες κυκλοφοριακές συνθήκες. Το Adaptive Cruise Control με Queue Assist κάνει την οδήγηση ασφαλέστερη και πιο χαλαρή στη μονότονη κυκλοφορία με αλλεπάλληλες στάσεις, προσφέροντας πλέον την αυτόματη κίνηση του τιμονιού εκτός από την αναπροσαρμογή της ταχύτητας», εξηγεί η Lotta Jakobsson.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι πέρα από τα νέα συστήματα ασφαλείας ενισχυμένος είναι και ο κλωβός ασφαλείας του XC90 ο οποίος αποτελείται από πέντε φορές περισσότερο βοριούχο χάλυβα σε σχέση με την μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του προσφέροντας την μέγιστη προστασία των επιβαινόντων σε κάθε είδους σύγκρουση.

auto.in.gr

Sports in

«Τρέλα»: Οι πανηγυρισμοί των Ερυθρόλευκων για την ιστορική πρόκριση (pics+vids)

Οι Ερυθρόλευκοι προκρίθηκαν στον τελικό του UEFA Youth League, με τους παίκτες της πειραϊκής ομάδας να πανηγυρίζουν με την ψυχή τους την θρυλική πρόκριση.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024