Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Porsche Cayenne S E-Hybrid: Υβριδικός βίος

Porsche Cayenne S E-Hybrid: Υβριδικός βίος

Η πρώτη plug-in υβριδική έκδοση στη σύντομη ιστορία της Porsche Cayenne αλλάζει τα δεδομένα της κατηγορίας των premium SUV, ντύνοντας τις εξεζητημένες προδιαγραφές της με το πράσινο πέπλο των υψηλών περιβαλλοντικών «επιδόσεων».

Γιάννης Αδάναλης

Σχεδόν έναν αιώνα από την ημέρα που ο Ferdinand Porsche δημιουργούσε από λευκό χαρτί το πρώτο υβριδικό τετράτροχο στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, η Porsche πρόσθετε στην γκάμα της την τρίτη κατά σειρά plug-in υβριδική πρόταση.

Μετά την εξωτική 918 Spyder και την… αιρετική Panamera, ήταν η σειρά της καταξιωμένης Cayenne να αποκτήσει μια σχέση αγάπης και μίσους με τις οικιακές πρίζες και τα μετρημένα στα δάκτυλα του ενός χεριού, στην ελληνική επικράτεια, δημόσια σημεία φόρτισης.

Το κλειδί για το πέρασμα του καταξιωμένου SUV στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης αποτέλεσε ο διπλασιασμός της ισχύος του ηλεκτρικού μοτέρ που μέχρι σήμερα συναντούσες στη συμβατική-υβριδική εκδοχή του, καθώς και η εξίσου εντυπωσιακή αύξηση της χωρητικότητας των μπαταριών ιόντων-λιθίου.

Η πλήρης φόρτιση των τελευταίων -μια διαδικασία που σε ένα κοινό δίκτυο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας διαρκεί περίπου τέσσερις ώρες- εξασφαλίζει μέγιστη αυτονομία 36 χιλιομέτρων και ως εκ τούτου τη δυνατότητα να καλύπτεις μικρές αποστάσεις με μηδενική κατανάλωση καυσίμου.

Αν πάλι το ζητούμενο δεν είναι ο περιορισμός της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα αλλά η επίτευξη εκείνων των επιδόσεων που θα δικαιολογήσουν την παρουσία του εμβλήματος της Porsche στις μεταλλικές επιφάνειες του θηριώδους SUV, τότε ο ρόλος του ηλεκτροκινητήρα μεταβάλλεται, με σκοπό να συμβάλλει στο έργο του εξακύλινδρου βενζινοκινητήρα των 3,0 λίτρων.

Με τη συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συνόλου να φτάνει τους 416 ίππους και τα 590 Nm ροπής και παρά το διόλου ευκαταφρόνητο βάρος των 2.350 κιλών, οι επιδόσεις δεν λείπουν από τα χαρακτηριστικά της plug-in υβριδικής Cayenne.

Επιδόσεις που συνδυάζονται με τη γνώριμη συμπεριφορά μιας αυθεντικής Porsche, στο οπλοστάσιο της οποίας θα συναντήσεις -μεταξύ άλλων- τόσο το κεντρικά τοποθετημένο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, όσο και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση.

Στα παραπάνω προσθέστε το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, καθώς και τις ανεξάντλητες επιλογές που έχει να παρουσιάσει σε κάθε επίπεδο και για κάθε γούστο ο κατάλογος του προαιρετικά διαθέσιμου εξοπλισμού.

Εστιάζοντας περισσότερο στην εμπειρία που μπορεί να προσφέρει ένα τετράτροχο με τα χαρακτηριστικά της Cayenne S E-Hybrid και λιγότερο στις αναπόφευκτα σύνθετες προδιαγραφές του, η φροντίδα που έχουν δεχθεί οι επιφάνειες του εσωτερικού υπενθυμίζουν ότι δεν έχεις να κάνεις με ένα SUV της… σειράς αλλά με μια πρόταση, τα ποιοτικά γνωρίσματα της οποίας δεν μπορούν να αποδοθούν από τον πολυφορεμένο τίτλο του «premium».

Ακόμα και η κεντρική κονσόλα με τους αναρίθμητους διακόπτες, δεν βρίσκεται εκεί ώστε να κάνει δύσκολη τη ζωή του οδηγού αλλά για να μεγιστοποιήσει τις ούτως ή άλλως εντυπωσιακές δυνατότητες παραμετροποίησης των χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου, προσφέροντας άμεση πρόσβαση σε ρυθμίσεις που σχετίζονται είτε με τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, είτε με το πλαίσιο και τη λειτουργία της υβριδικής μονάδας ισχύος.

Το σιωπηλό ξεκίνημα που εξασφαλίζει ο ηλεκτροκινητήρας των 95 ίππων αποτελεί ένα ακόμα καλό λόγο ώστε να επιτρέψεις στον εαυτό σου να απολαύσει την ατμόσφαιρα που μόνο μια Porsche μπορεί να προσφέρει στο εσωτερικό της.

Υπό ευνοϊκές συνθήκες οι έξι κύλινδροι του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης θα παραμείνουν απλοί θεατές για περισσότερα από 30 χιλιόμετρα, απόσταση αρκετή για να καλύψει σε μεγάλο βαθμό τις καθημερινές μετακινήσεις σου.

Από εκεί και πέρα η συνδυαστική λειτουργία του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 3,0 λίτρων και του ηλεκτρικού μοτέρ δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα πλέον αποδοτικά υβριδικά σύνολα της ευρωπαϊκής αγοράς, μεγιστοποιώντας τα οφέλη που μπορούν να προκύψουν από την εν λόγω τεχνολογία.

Ενδεχομένως η κατανάλωση καυσίμου να μην έχει μεγάλη σημασία για κάποιον που θα καταβάλλει το πόσο των 115.000 ευρώ ώστε να αποκτήσει ένα SUV, ωστόσο, οι μονοψήφιοι αριθμοί στον υπερ-αναλυτικό υπολογιστή ταξιδίου της plug-in υβριδικής Cayenne, αποτελούν ένα τεράστιο επίτευγμα για τα δεδομένα ενός αυτοκινήτου που στα χαρτιά τουλάχιστον μπορεί και επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από έξι δευτερόλεπτα.

Επαναφέροντας στο τραπέζι τα δυναμικά χαρακτηριστικά της Porsche Cayenne S E-Hybrid και παρά το γεγονός ότι οι επιμέρους προδιαγραφές της οδηγούν στο συμπέρασμα πως έχεις να κάνεις με ένα πληθωρικό σε όλες τις πτυχές του SUV, εκείνο που αποκομίζεις από την παρουσία της στην άσφαλτο είναι αν μη τι άλλο η αριστοτεχνική διαχείριση τόσο του βάρους όσο και της αυξημένης απόστασης από το έδαφος.

Στοιχεία του προαιρετικού εξοπλισμού, όπως η αερανάρτηση και οι τροχοί μεγέθους 21 ιντσών, ίσως να έχουν παίξει τον ρόλο τους, όχι όμως σε τέτοιο βαθμό ώστε να σου επιτρέψουν να μιλήσεις για γνωρίσματα που δεν πρόκειται να συναντήσεις σε μια ταπεινότερα εξοπλισμένη Cayenne.

auto.in.gr

Sports in

Σπανούλης: H ζημιά από έναν πρώην συμπαίκτη του (vid)

Ο Σπανούλης ήταν αδύνατο να του βάλει φρένο και ο Σερμαντίνι με αυτό το περίεργο στυλ έφτασε τους 21 πόντους, έχοντας 7/8 δίποντα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024